خواهرخواندگی استان کرمان با یکی از استان‌های روسیه/ کرمان دارای ظرفیت‌های بکر گردشگری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در بازدید سرکنسول کشور روسیه از باغ شاهزاده ماهان گفت: کرمان دارای ظرفیت های بکر گردشگری است و جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

به گزارش میراث آریا و  به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بازدید آندری ژیلتسوف سرکنسول کشور روسیه از باغ شاهزاده ماهان کرمان ضمن ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی استان کرمان با یکی از استان‌های دارای ظرفیت گردشگری و صنایع‌دستی کشور روسیه بیان کرد: کرمان دارای ظرفیت‌های بکر گردشگری است و جزو استان‌های برتر کشور محسوب می شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از باغ شاهزاده ماهان به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط بازدید و گردشگری استان یاد کرد و افزود: باغ شاهزاده ماهان در ۵ کیلومتری جنوب ماهان قرار دارد و از شرایط مساعد طبیعی برخوردار است که در عصر قاجار و در دوره فرمانروایی عبدالحمید میرزا ناصرالدوله احداث شده است.

او کلوت‌های شهداد را از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان کرمان خواند و افزود: دشت لوت از خشک‌ترین بیابان‌های جهان است که سیمای ظاهری آن یکی از عجایب طبیعی است.

شاهرخی در ادامه ارگ بم را به لحاظ جنبه‌های معماری یک شاهکار هنری معرفی کرد و افزود: این ارگ تاریخی در فهرست جهانی به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی کرمان روستای جهانی دستکند میمند را از دیگر جاذبه‌های گردشگری در استان کرمان معرفی کرد و گفت: این روستای تاریخی به فاصله حدود ۳۶ کیلومتری شمال شرق شهرستان شهربابک قرار دارد و از معماری ویژه و منحصر به فردی برخوردار است، معماری این روستا به صورت صخره ای در دو طبقه با یک فرم منظم ایجاد شده است.

او در ادامه از میهمان‌نوازی و خونگرمی مردمان استان پهناور کرمان یاد کرد و ادامه داد: کرمان با فرهنگی غنی و تاریخ و تمدنی درخشان ارزش‌های زیادی را در خود جای داده و همان‌گونه که بهشت معادن است از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فردی برخوردار است.

شاهرخی معرفی ظرفیت‌های و جاذبه‌های گردشگری استان کرمان را به شهروندان کشور روسیه از شبکه های تلویزیونی روسیه اولویت دانست و خواستار تعامل بیشتر کشور روسیه نسبت به حوزه گردشگری شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012902966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha