جزیره آشوراده پیشران گردشگری گلستان است

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان گفت: جزیره آشوراده می‌تواند به‌عنوان پیشران گردشگری گلستان باشد و همه در این مسیر نقش‌آفرینی کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین در جلسه طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده گفت: مجموعه موزه، آکواریوم، رستوران دریایی و طرح گردشگری کشاورزی (آبزی‌پروری) به‌صورت یک بسته سرمایه‌گذاری پس از جلسه با شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

استاندار گلستان افزود: مسیر پشتیبان و دسترسی در اسکله بندر ترکمن تا پایان فروردین‌ماه با همکاری شیلات، ماهیان خاویاری، شهرداری و سرمایه‌گذار آماده شود.

او تأکید کرد: زمین ۱۰ هکتاری شهرداری، زمین ۱۰ هکتاری در اختیار سازمان همیاری شهرداری‌ها و زمین ۶۰ هکتاری راه و شهرسازی یا به‌صورت یک مجموعه و یا مجزا با سرمایه‌گذار هماهنگی لازم را داشته باشند.

زنگانه بیان کرد: زمین‌های در اختیار شرکت‌هایی که تا امروز خدمات لازم را نداشته‌اند، خلع ید خواهد شد و البته سنجش اهلیت سرمایه‌گذار در واگذاری‌ها ضروری است.

پروژه گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده در هر دو سفر رئیس‌جمهوری به گلستان مورد تأکید بوده و در سفر دوم این پروژه پس از اجرای بخشی از علاج بخشی خلیج گرگان و لایروبی کامل کانال آشور به‌عنوان اصلی‌ترین کانال آب‌رسان، رسماً آغاز شد و طی نوروز امسال با استقبال طبیعت گردان بیش از ۳۵هزار گردشگر دریایی در سواحل استان حاضر شدند.

در سال گذشته بیش از ۴۰ جلسه با محوریت گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده با ریاست استاندار گلستان برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012902967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha