فرهنگ خدمت به زائران در مشهد و استان در حال نهادینه شدن است

استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: فرهنگ خدمت به زائران در مشهد و استان در حال نهادینه شدن است، اکنون در برخی مسائل که سال‌های قبل چالش داشتیم دیگر دغدغه نداریم و با تجربه بدست آمده به خوبی مدیریت می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران که در سالن همایش‌های ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در همه عرصه ‌ها، حوزه ‌ها و مباحثی که در سطح استان در حال اجرا و مدیریت است انسجام بیا خوبی در سطح بزرگان و تاثیرگذاران، شخصیت‌های معنوی و مدیران اجرایی و همه افرادی که به نحوی تلاش دارند و موثرند ، افرادی که همکاری، مساعدت و پشتیبانی دارند و چه افرادی که در میدان حضور دارند وجود دارد، این حرکت استان، افقی روشن را نشان می‌دهد.

استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مسائل اقتصاد انتخاب شعار سال مرتبط با حوزه اقتصادی اظهار کرد: نهضت اقتصادی استان خراسان رضوی با انسجام در حال حرکت به سمت اهداف بلند است.

او با اشاره به عملکرد ابن ستاد و قرارگاه عملیاتی خدمات سفر آسان اظهار کرد: همه مولفه‌ها با دقت زیاد با حضور رابطان میدانی و موضوعی، همه مسئولان، مدیران و متولیان درحال وظایف و تلاش جدی هستند که ثمرات آن در استان جلوه‌گری می‌کند.

نظری با اشاره به برکات وجود حضرت رضا علیه السلام برای استان خراسان رضوی اظهار کرد: در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی برکت وجود امام هشتم برخی گرفتاری‌های دیگر استان‌ها را نداریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر گفت: با وجود گستردگی و جمعیت بالا و با مولفه‌های تاثیرگذار سلبی استان، این انتخابات با دقت، امنیت، ثابت و رقابت برگزار شد.

او با بیان این‌که همه موضوعات استان به خوبی در حال مدیریت است، افزود: ما همیشه در موضوعاتی از قبیل اسکان زائران دغدغه داشتیم اما اکنون به عنوان خدمتگزار عرض می کنم همه دستگاه‌ها به لحاظ کمیت و کیفیت کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

نظری ادامه داد: نیازمندی‌های زائران در قالب بسته خدمت به زائران ارائه و سال به سال و مناسبت به مناسبت به لحاظ کمی و کیفی افزایش و بهبود می‌یابد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از همه دست اندرکاران و خدمت رسانان به زائران قدردانی و تشکر کرد.

فرهنگ خدمت به زائران در مشهد و استان در حال نهادینه شدن است

میزبانی از ۱۲ میلیون زائر

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینکه از تمامی افرادی که در حوزه برنامه‌ریزی، نظارت و اجرا اهتمام داشتند تشکر می‌کنم، افزود: در دوره ۴۰ روزه خدمت رسانی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ماه جاری میزبان ۱۲میلیون و ۵۸۲هزار و ۳۷۶ زائر بودیم.

او ادامه داد: در حوزه اقامت با ۸میلیون و ۴۶۹هزار و ۲۷ نفر شب زائر بیشترین اقامت کشور را داشته‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: طی این مدت متوسط بهره‌برداری از مراکز اقامت رسمی و موقت و اضطراری ۳۶درصد بوده است.

او با بیان اینکه نقاط حادثه خیز استان در سال ،۱۴۰۰، ۷۴ نقطه بوده است افزود: این نقاط اکنون با تلاش مسئولان به ۱۹ نقطه کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ظهار کرد: با توجه و اهتمام رییس جمهور مجموعه مصوبات کارگروه ملی زیارت به عنوان مصوبات دائمی تلقی و ابلاغ شد.

جایگاه نخست حمل و نقل ریلی و جاده ای و رتبه دوم بخش هوایی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز گفت: این استان رتبه نخست حمل و نقل ریلی و جاده ای و رتبه دوم بخش هوایی کشور را کسب کرده است، افزود: طبق آمار ۲۵میلیون و ۸۲۴ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد داشت، همچنین تلفات جاده‌ای امسال ۱۵ درصد و تصادفات ۲۶ درصد کاهش داشته است.

فرهنگ خدمت به زائران در مشهد و استان در حال نهادینه شدن است

جایگاه نخست اقامت در کشور

همچنین سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز گفت: در تعطیلات نوروزی ۵۹ بازارچه با بیش از ۸۸۰ غرفه صنایع دستی در ۱۸ شهرستان استان برپا شد و طی این مدت ۴۰۰ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی درباره اسکان زائران طی این مدت اظهار کرد: ۴٩۶٢ نقطه در استان با ۶٧٠هزار نفر شب برای اسکان نوروزی برنامه‌ریزی شد و توانستیم در اقامت زائران در سطح کشور رتبه اول را کسب کنیم.

در ادامه سرهنگ هادی امیدوار رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در ایام شب‌های قدر، ۵میلیون نفر به حرم مطهر رضوی مشرف شدند که این تعداد جمعیت به خوبی و بدون مشکل مدیریت شد.
آیین شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد با حضور مسئولان ارشد خراسان رضوی و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور برگزار شد.

فرهنگ خدمت به زائران در مشهد و استان در حال نهادینه شدن است

انتهای پیام/

کد خبر 1403013103080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha