گردشگری سبز، محور گفتمان تاسیسات گردشگری و مدیران دولتی در مشهد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با حضور دبیر کمیته ملی طبیعت گردی و گردشگری سبز این نوع گردشگری به محور گفتمان مدیران تاسیسات و فعالان گردشگری، مدیران دولتی و بخش خصوصی در مشهد تبدیل و پیرامون راهکارهای مصرف بهینه گفت وگو شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست هم اندیشی بهینه سازی مصرف انرژی (آب، برق، گاز) و مدیریت پسماند در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: به اتفاق همدیگر در مسیر خدمت به زائران گام‌های موثر برداشته‌ایم و در راستای بهبود کیفیت خدمات تلاش می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که شهر مشهد دارد و قرار گرفتن بیش از نیمی از تاسیسات گردشگری کشوردر مشهد باعث شده تا مشهد را به عنوان پایلوت گردشگری سبز انتخاب کنند و این اقدام ارزشمند از مشهد آغاز شود.

او با بیان این‌که جامعه هتل‌داران و دیگر مراکز اقامتی استان نگاه واقعی به فرهنگ میزبانی توام با حفظ محیط زیست دارند، تصریح کرد: مصرف بهینه انرژی موجب کاهش هزینه‌های مراکز اقامتی و در مجموع موجب کاهش هزینه اقامت زائران خواهد شد که استان خراسان رضوی نیز در این زمینه پیشگام و موفق بوده است.

موسوی یادآور شد: در افق ۱۴۰۴ باید تعداد ۲۵۰ هزار تخت رسمی و حدود ۳۰ هزار تخت در زائرسراها داشته باشیم بنابراین مصرف بهینه انرژی را در ساختمان‌های در حال احداث نیز باید مد نظر قرار دهیم و الزامات مصرف بهینه را رعایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha