کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب غیرمجاز در تربت حیدریه خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب غیرمجاز توسط نیروهای انتظامی و محیط زیست شهرستان تربت حیدریه خبر داد.

 به گزارش میراث ‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی، سرهنگ سید علی باقری امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: طی گشت‌های نیروهای محیط زیست از مناطق تحت پوشش و همکاری فرماندهی انتظامی، تعداد  ۲  دستگاه فلزیاب با متعلقات کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین ابزار و ادوات در این حفاری غیرمجاز شامل بیل، کلنگ و... کشف و ضبط شد.

سرهنگ باقری تصریح کرد: در این راستا پرونده برای سیر مراحل قضایی به همراه متهمان تحویل مقامات قضایی شد. 

او گفت: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و  فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب ۱۵/۱۲/‭۱۳۷۵‬ استفاده از هر گونه دستگاه فلزیاب بدون اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی جرم محسوب می‌شود و چنانچه دستگاه فلزیاب غیر ایرانی و خارجی باشد، مطابق بند ج ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ‭۱۳۹۲‬، علاوه بر ضبط دستگاه، موضوع مشمول جریمه نقدی معادل یک تا سه برابر ارزش کالا است.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲  اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد. این شهرستان در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021300703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha