بازدید علمی دانش‌آموزان دبستان سما از موزه باستان‌شناسی پیر احمد زهرنوش ابهر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: دانش‌آموزان دبستان سما شهرستان ابهر در قالب طرح تعلیم و تربیت علمی از موزه باستان‌شناسی پیر احمد زهرنوش ابهر بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر علیمحمدی روز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: دانش‌آموزان دبستان سما شهرستان ابهر در قالب طرح تعلیم و تربیت علمی از موزه باستان‌شناسی پیر احمد زهرنوش ابهر بازدید کردند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: از جمله اشیای به نمایش درآمده آثار حاصل از کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌های باستانی منطقه مثل سفالینه ها، اشیای فلزی، گلی، سنگی، شیشه، تابلوهای نفیس و کتب خطی است. 

 او گفت: بازدیدهای علمی اثرات ذهنی طولانی مدت زیادی در یاد و خاطره دانش‌آموزان می‌گذارند. بدین منظور بازدید از موزه باستان‌شناسی پیر احمد زهرنوش ابهر برای دانش‌آموزان مدرسه دخترانه  فرزانگان پیش بینی شده است تا ضمن حضور در موزه تنوع در یادگیری را فرا گیرند. 

آرامگاه معروف به پیراحمد زهرنوش محل دفن سه تن از عرفا و بزرگان تاریخ ابهر است و امروزه به یکی از جاهای دیدنی ابهر در استان زنجان تبدیل شده است. بقعه پیر احمد زهرنوش مربوط به سده ۶ و ۷ ه. ق است که در مجاورت آن خانقاهی وجود داشته که امروزه به عنوان موزه ابهر شناخته می‌شود. این بنا که در حاشیه جنوبی شهر ابهر واقع شده است در تاریخ ۱ مهر ۱۳۵۳ با شماره ثبت ۹۸۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha