تور یک روزه دانشجویان هنر در محوطه‌های تاریخی سیستان برگزار شد

سرپرست پایگاه میراث ملی آسبادهای سیستان در استان سیستان و بلوچستان از برگزاری تور یک روزه گردشگری ویژه دانشجویان در محوطه‌های تاریخی سیستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رضا بارانی اول اردیبهشت ماه اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی علاوه بر اجرای جلسات تخصصی، برگزاری تورهای بازدید دانشجویی از محوطه‌های تاریخی نیز در نظر گرفته شده بود.

آسبادهای سیستان در استان سیستان و بلوچستان افزود: در این بازدید تعداد ۸۰ نفر از دانشجویان آقا و خانم دانشکده هنر دانشگاه زابل به صورت گروهی از آسبادهای شهر تاریخی حوضدار واقع در شهرستان هامون در استان سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

او ادامه داد: این بازدیدکنندگان، دانشجویان رشته‌های باستان‌شناسی، مرمت، معماری و شهرسازی دانشکده هنر دانشگاه زابل بودند که علاوه بر بازدید، راهنمایی و معرفی های لازم به آنها انجام شد و با قابلیت‌ها و قدمت این منطقه بیشتر آشنا شدند.

به گفته بارانی، بازدید از پایگاه جهانی شهرسوخته سیستان نیز از دیگر برنامه هایی بود که در این تور یک‌روزه انجام شد و دانشجویان از نزدیک بازدیدی از شهرسوخته و آثار موجود داخل آن داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha