آب انبار تاریخی مریم‌آباد احیا می‌شود

مدیر منطقه دو شهرداری یزد گفت: آب‌انبار قدیمی مریم‌آباد با مشارکت شهرداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد احیا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علیرضا ابویی با تأکید بر اینکه در جریان توسعه شهری، آثار ارزشمند تاریخی و بناهای قدیمی دارای ارزش معماری و تاریخی باید حفظ شود، افزود: آب‌انبار تاریخی محله مریم‌آباد از جمله بناهایی است که می‌تواند در هویت‌بخشی به محلات بسیار اثرگذار باشد.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد ادامه داد: برخی بناهای تاریخی در محلات نظیر آب‌انبارها، به‌نوعی نشان‌دهنده فرهنگ حاکم بر محلات و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در کنار یکدیگر است.

ابویی با اشاره به انجام عملیات باز پیرایی و احیای این آب‌انبار بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، تصریح کرد: این عملیات شامل محوطه‌سازی، بدنه‌سازی و نورپردازی است.

او مدت زمان پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح را چهار ماه عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

آب‌انبار نو مریم‌آباد متعلق به اواخر دوره قاجار است و در سال ۱۲۹۰ شمسی احداث‌شده و در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۳ با شماره ۸۵۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha