اصفهان نیازمند پایانه صادرات صنایع‌دستی است/نیازمند تعریف چشم‌انداز مناسب در حوزه تولید و صادرات صنایع‌دستی هستیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار با پیشکسوتان، اساتید دانشگاه و تولیدکنندگان صنایع‌دستی اصفهان به لزوم ایجاد پایانه صادرات صنایع‌دستی در اصفهان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه، امیر کرم زاده در نخستین روز فعالیت خود با پیشکسوتان، اساتید دانشگاه، مجموعه‌داران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی اصفهان دیدار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این نشست گفت: افتخار من است که در خانواده‌ای بزرگ‌ شده‌ام که در آن به صنایع‌دستی علاقه‌مند بوده و دستی هم در هنر داشته‌اند به‌ویژه اینکه من زاده زنجان هستم که آنجا هم همانند اصفهان شهر هنر و هنرپروری است.

او ادامه داد: امسال با توجه به‌فرمان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، موظف هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم تا این فرمان به نحو احسن به مرحله اجرا درآید، لذا مهم‌ترین سیاست من در اصفهان سپردن فعالیت‌های اجرایی و اقتصادی به بخش خصوصی به‌ویژه در حوزه صنایع‌دستی است

کرم زاده تصریح کرد: معتقدیم زیرساخت‌ها در حوزه رشد و ترویج صنایع‌دستی در اصفهان فراهم است، به همین منظور باید یک شتاب‌دهنده ایجاد کنیم تا به‌واسطه آن صدای هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی را به گوش جهانیان برسانیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: ما از یکسو نیازمند تعریف یک‌چشم انداز مناسب حداقل ۵ ساله برای توسعه فعالیت‌های صنایع‌دستی در پهنه فرهنگی اصفهان هستیم و از سوی دیگر معتقدم با توجه به اینکه اصفهان در مرکز ایران واقع‌ شده و همانند برخی استان‌های مرزی ارتباط با سایر کشورها ندارد، باید یک پایانه قوی صادرات صنایع‌دستی در اصفهان ایجاد کنیم.

او تأکید کرد: اصفهان اگر می‌خواهد به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی یک جهان شهر باقی بماند، باید مردم و مسئولان آن جهانی فکر کنند، پس این است راز ماندگاری اصفهان.

پیش از سخنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، میهمانان این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در زمینهٔ چگونگی تولید، تهیه مواد اولیه و همچنین مشکلات در حوزه صادرات صنایع‌دستی و موانع پیش رو آن پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha