نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کمک میراث فرهنگی اصفهان بشتابند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار نماینده منتخب شهرستان فلاورجان با او از نمایندگان مجلس دوازدهم خواست تا به کمک میراث فرهنگی اصفهان بشتابند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه، منتخب مردم شهرستان فلاورجان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کرد.

در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گامی مهم در ارتباط این نهاد مهم با نمایندگان مجلس را داشته، به‌گونه‌ای که این روند باعث چابکی و افزایش توان این مجموعه با سه حوزه مسئولیتی مهم شده است.

امیر کرم زاده افزود: متأسفانه بررسی‌ها حاکی از این است که بودجه‌های عمومی استان علی‌رغم گستردگی استان اصفهان بسیار اندک است و این نکته با توجه به میزان درآمدهای واریزی استان به خزانه کشور نیازمند بازنگری جدی است.

او با اشاره به جذابیت‌های میراث فرهنگی اصفهان گفت: بی‌تردید همگان در دو سطح ملی و بین‌المللی، استان اصفهان را به‌واسطه میراث ارزشمند فرهنگی آن می‌شناسند، لذا امید داریم تا نمایندگان مجلس دوازدهم در مناطق استان اصفهان برای حفاظت از این آثار ارزشمند به یاری میراث فرهنگی بشتابند تا از طریق جذب هرچه بیشتر بودجه‌های استانی و همچنین بودجه‌هایی که در اختیار نمایندگان است بتوانیم آثار و بافت تاریخی در مناطق مختلف استان را حفاظت کنیم.

در ادامه این نشست رمضان رحیمی، منتخب مردم شهرستان فلاورجان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان فلاورجان با بیش از ۳۲۰ کیلومتر مساحت، ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و با دارا بودن ۵۰۴ اثر از توان بالقوه فراوانی برای توسعه برمبنای گردشگری برخوردار است.

او افزود: این شهرستان به‌واسطه دارا بودن آثار ارزشمند همچون بقعه پیر بکران، مسجد جامع اشتر جان و کبوتر خانه‌هایی که در کشور بی‌نظیر است و از توان بالقوه فراوانی برای توسعه پایدار در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برخوردار است، لذا امیدوارم تا در دوره جدید فصل تازه‌ای از همکاری میان مجلس و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha