آیین اختتامیه برگزاری چهار دوره آموزشی صنایع‌دستی در مهدی‌شهر برگزار شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری آیین اختتامیه چهار دوره آموزش صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، مهدی متقی گفت: با شرکت بیش از ۸۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی، دوره‌های آموزشی سوزن‌دوزی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و پته‌دوزی در شهرستان مهدی‌شهر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی ارتقای سطح دانش و توانمندسازی هنرمندان شهرستان مهدی‌شهر بوده است.

او گفت: این دوره ویژه شاغلان و هنرمندان با تدریس فاطمه امیر مجاهدی، کبری مجیدی فولادی، تدریس فاطمه بیرقی، گل نساء کسائیان با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مهدی‌شهر برگزارشده است.

متقی با بیان اینکه برای شرکت‌کنندگان گواهی مهارت صادرشده است، گفت: دوره آموزشی سوزن‌دوزی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و پته‌دوزی به مدت ۱۲۵ ساعت آموزش به‌صورت رایگان برای هنرمندان و شاغلان این حوزه برگزار شده است.

آیین اختتامیه برگزاری چهار دوره آموزشی صنایع‌دستی در مهدی‌شهر با حضور فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و جمعی از مسئولین شهرستان مهدی‌شهر برگزار شد و در حاشیه این آیین از نمایشگاه بافته‌ها و دست دوخته‌های هنرمند در این دوره‌ها نیز بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha