توسعه روستای ابیانه در آینده، رویداد محور می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بر لزوم تعریف رویدادهای دائمی در راستای توسعه این روستا در آینده تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا عصر روز دوشنبه ۷ خردادماه امیر کرم زاده با همراهی جمعی از مدیران اداره کل در سفری نیم روزه به روستای ابیانه بر روند تدوین پرونده ثبت جهانی این روستا در فهرست سازمان جهانی جهانگردی نظارت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در بازدید از این روستا گفت: این روستای تاریخی با بیش از۱۸۰۰ سال قدمت دارای بافت و آثار ارزشمند تاریخی است که از دوران ساسانی قدمت داشته و بر غنای تاریخی این روستا می افزاید و در عین حال دارای مردمی خونگرم و میهمان نواز است که همین نکته نقش مهمی در توسعه اقتصادی و فرهنگی این روستا می تواند ایفا کند.

امیر کرم زاده ادامه داد: براساس تدوین پرونده ثبت جهانی این اثر تلاش داریم تا روستا حداقل از ۳ منظر گردشگری، باغداری و صنایع دستی رونق یافته وآینده آن رویداد محور باشد.

او تصریح کرد: امروز باید تلاش کنیم مدل مدیریت اقتصادی روستای ابیانه اصلاح شود، لذا تلاش می‌کنیم اقداماتی از جمله ساماندهی اقامتگاه‌های غیر مجاز، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری، ساماندهی وضعیت خدمات‌رسانی به گردشگران از جمله در حوزه خدمات غذایی و سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در راستای تسهیل در امر ثبت جهانی، روستای ابیانه به مکانی مناسب برای برگزاری رویدادهای گردشگری تبدیل شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403030800371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha