اعلام برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا(ع)/ مناجات‌خوانی حاج منصور ارضی

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی از برگزاری ویژه برنامه مناجات‌خوانی همزمان با ایام زیارتی مخصوص امام رضا(ع) و گرامیداشت شهید جمهور و دیگر شهدای خدمت در حرم مطهر حضرت رضا(ع) خبر داد.

به گزارش میراث آریا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد با بیان این‌که روز بیست و سوم ماه ذیقعده به روایتی شهادت امام رضا(ع) و روز زیارتی مخصوص آن حضرت است، گفت: همه ساله در این روز با فضیلت حرم مطهر رضوی میزبان خیل دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است که از راه‌های دور و نزدیک برای زیارت به آستان ملک پاسبان حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: به منظور بهره‌مندی بیشتر زائران و مجاوران از فیوضات معنوی زیارت در این ایام ویژه برنامه‌های متنوعی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است که این برنامه‌ها با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از بامداد جمعه دهم خرداد و برگزاری مراسم دعای پر فیض ندبه آغاز می‌شود.

او اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی و بیان معارف اهل بیت (ع) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت و قرائت دعای ندبه با نوای حاج سعید حدادیان همراه خواهد بود. 

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: مراسم شب شهادت امام رضا (ع) نیز شامگاه جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله و عرض ارادت به محضر امام مهربانی‌ها توسط علی ملائکه آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: مرثیه سرایی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت امام رضا (ع) و قرائت زیارت آل یاسین از دیگر برنامه‌های شب شهادت غریب الغُربا حضرت رضا (ع) خواهد بود.

او به برگزاری ویژه برنامه‌های صبح شهادت حضرت ثامن‌ الائمه (ع) اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه‌ها از ساعت ۹ شنبه ۱۲ خرداد با بیان احکام و مسائل شرعی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر آغاز می‌شود و در ادامه زیارت جامعه کبیره توسط حجت‌الاسلام سید مسعود موسوی قرائت خواهد شد. 

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) توسط ذاکران اهل بیت (ع) سید محمود صفاتی و محسن عرب خالقی و سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از دیگر برنامه‌های صبح شهادت امام رضا (ع) است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: ویژه برنامه‌های شام شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) نیز ساعتی قبل از اذان مغرب با قرائت قرآن و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری و قرائت زیارت جامعه کبیره توسط مهدی سروری آغاز می‌شود. 

او گفت: این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه سرایی توسط حاج احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آیینی، رضا رحیمی عنبران ادامه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: ماه ذیقعده که با تولد حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و مناسبت‌هایی مانند میلاد حضرت رضا(ع) در یازدهم این ماه، شهادت آن حضرت که به روایتی در روز بیست و سوم این ماه است و با شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در آخرین روز ماه به پایان می‌رسد، ماه امام رضا(ع) است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: در ایام این ماه به ویژه در روز بیست و سوم ماه که روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است خیل مشتاقان و دلدادگان حضرت رضا(ع) برای عرض ارادت به ساحت مقدس این امام رئوف و مهربان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

او تصریح کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه‌های متنوعی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) از فیوضات معنوی زیارت در حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: از جمله این برنامه‌ها برگزاری مراسم مناجات خوانی و ذکر توسل با حضور مداح نام آشنا و محبوب کشور، حاج منصور ارضی است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی hظهار کرد: این ویژه برنامه از ساعت ۲۳:۴۵ شامگاه پنج‌شنبه دهم خرداد به مدت ۲ شب در رواق بزرگ رواق امام خمینی(ره) میزبان زائران و مجاوران شب زنده‌دار حرم مطهر رضوی خواهد بود و شرکت‌کنندگان با ذکر دعا و مناجات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان علو درجات آن عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031000464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha