همیاری شهرداری و یگان حفاظت میراث فرهنگی در پیشگیری از تخلفات در بازار تاریخی اصفهان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان از پیشگیری تخلفات بازار بزرگ و تاریخی اصفهان با کمک شهرداری منطقه سه اصفهان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، امروز شنبه ۱۲ خردادماه، سرهنگ علی قربان پور در دیدار با روح‌الله ابوطالبی شهردار منطقه سه اصفهان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد همکاری مناسبی میان شهرداری اصفهان و یگان حفاظت میراث فرهنگی در راستای حفاظت از آثار تاریخی و بافت در شهر اصفهان هستیم.

فرمانده یگان میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: بررسی‌ها حاکی است بیشترین محدوده بافت تاریخی ازجمله بازار بزرگ و تاریخی اصفهان در محدوده منطقه ۳ شهرداری اصفهان واقع‌ شده است که بر همین اساس پیشگیری از تخلفات در بازار بزرگ اصفهان از اولویت‌های کاری ماست.

او افزود: مأموران شهرداری با تعامل بیشتر با یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان می‌توانند در صورت هرگونه تخلف مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود، همچنین با توجه به لزوم ساماندهی بازار در راستای پیشگیری از جرائم و برخورد با متصرفان غیرمجاز گشت‌های مشترک با شهرداری اصفهان تشکیل می‌شود.

 قربان پور همچنین تصریح کرد: استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان قبل از صدور مجوز توسط شهرداری اصفهان می‌تواند میزان تخلفات در حوزه میراث فرهنگی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031200511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha