حرکت کاروان دوی امدادی و رکاب‌زنی از قم تا مرقد مطهر امام خمینی(ره)

همزمان با فرارسیدن سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، کاروان دوی امدادی و رکاب‌زنی بسیجیان و پاسداران قمی با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل(ره) و بزرگداشت شهدای خدمت تا مرقد مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران به حرکت در آمد.

به‌گزارش میراث‌آریا، همه ساله و همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) ویژه‌برنامه‌های گوناگونی در سطح استان قم به همت گروه‌های مردمی و نهادهای فرهنگی به اجرا در می‌آید که یکی از این برنامه‌های باسابقه حرکت دوی امدادی و نیز رکاب‌زنی دوچرخه‌سواران این استان است.

کاروان دوی امدادی حرکت خود را از دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اصفهان شروع می‌کند و پس از ورود به شهر قم و تشرف به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حضور در گلزار شهدای علی‌ابن‌جعفر(ع) به ‌سوی مرقد امام خمینی(ره) روانه می‌شود.

کاروان دوچرخه‌سواری نیز با حضور شماری از بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی همه ساله حرکت خود را از محل سپاه استان قم آغاز و به‌ سوی مرقد مطهر امام خمینی(ره) به حرکت در می‌آید.

عباس کمیجانی معاون تربیت‌بدنی لشکر عملیاتی ۱۷ علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در این زمینه گفت: حرکت کاروان دوی امدادی «عاشقان حسینی، زائران خمینی» در آستانه سی‌وپنجمین سالگرد امام راحل(ره)، به سمت مرقد مطهر امام خمینی(ره) در حال حرکت است.

او افزود: این کاروان بعد از ورود به شهر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، گلزار شهدای علی‌ابن‌جعفر(ع) و منزل خانواده تعدادی از شهیدان گرانقدر حضور پیدا کردند.

کمیجانی گفت: این کاروان همه ساله به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، حرکت خود را از دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) نیروی زمینی سپاه، از استان اصفهان با پشت سر گذاشتن شهرهای گوناگون به سمت مرقد مطهر امام خمینی(ره) آغاز می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی لشکر عملیاتی ۱۷ علی‌ابن‌ابیطالب(ع) درباره ویژه‌برنامه رکاب‌زنی تا مرقد مطهر امام راحل(ره) گفت: این برنامه در آستانه بزرگداشت سالگرد امام خمینی(ره) و با هدف تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل(ره) و بزرگداشت شهدای خدمت به‌ ویژه شهید آیت‌الله رئیسی و به ‌منظور ارتقای سلامت و آمادگی جسمانی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ویژه‌برنامه رکاب‌زنی از سپاه پاسداران استان قم و با بدرقه مسئولان و فرماندهان سپاه و لشکر آغاز و رکاب‌زنان پس از عرض ارادت به ساحت مطهر شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه به سمت مرقد مطهر امام راحل(ره) حرکت کردند.

کمیجانی خاطرنشان کرد: این برنامه از ۱۰ سال قبل تاکنون همه ساله از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا مرقد مطهر امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ هجری خورشیدی سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی؛ شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به ‌دست عُمال رژیم ستمگر پهلوی به شهادت رسیدند.  

امام خمینی(ره) رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی رحلت کردند و حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی) به ‌عنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این روز انتخاب شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031300624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha