۱۵ خرداد روز بعثت انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این که ۱۵ خرداد روز قیام مردم برای برپایی قسط و عدل است، گفت: ۱۵ خرداد روز بعثت و برانگیخته‌شدن انقلاب اسلامی بود و حرکتی آغاز شد که ۶۱ سال است، با همه دشمنی‌ها، حمله‌ها و فتنه‌هایی که استکبار، جریان نفاق و دنیاطلبان مقابل آن ایجاد کرده‌اند، نه ‌تنها متوقف و کُند نشده؛ بلکه روزبه‌روز قوی‌تر شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ در پایان مراسم راهپیمایی سالروز قیام ۱۵ خرداد در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س)، با اشاره به دلیل اهمیت ویژه‌ای که امام خمینی(ره) برای قیام ۱۵ خرداد قائل بودند و این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند، گفت: حاکمیت دینی سه رکن دارد که عبارت از قانون الهی، رهبری الهی و قیام مردم است و تا زمانی که مردم قیام نکنند ولایت‌الله تحقق پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۱۵ خرداد نقطه شروع جهاد، مبارزه و جان‌دادن برای تحقق ولایت‌الله و تحقق نظام ولایی است، ۱۵ خرداد به ما یاد داد که عزاداری‌ها و مصیبت‌ها را فقط باختن و از دست‌رفتن نبینیم؛ بلکه باید در عزاها و شهادت‌ها حماسه بیافرینیم.

او با بیان این که ۱۵ خرداد جلوه جدیدی از نهضت حسینی را به ما یاد داد، افزود: قیام ۱۵ خرداد به ما آموخت که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) چگونه از شهادت امام حسین(ع) و مظلومیت بچه‌های امام حسین(ع) حماسه آفریدند. ۱۵ خرداد دین‌داری را معنای جدیدی داد و به ما آموخت دین و دین‌داری فقط محدود به عبادت‌های فردی و شخصی نمی‌شود؛ بلکه دین‌دار باید اهل قیام، جهاد و مبارزه باشد و امتی از حاکمیت الهی و نظام ولایی بهره‌مند می‌شود که اهل مبارزه، قیام و نهضت باشد.

او گفت: اگر امروز رزمندگان ما قدرت گرفته و قلب کفر و استکبار را هدف قرار داده و می‌زنند به برکت قیام ۱۵ خرداد است؛ زیرا مردم بعد از ۱۵ خرداد اهل قیام و جهاد شدند و گفتند خون می‌دهیم؛ ولی از دین خدا دفاع می‌کنیم.

حاجی‌صادقی با تأکید بر این که اساس و محور همه امور در انقلاب ما مردم هستند و این مردم هستند که جهت‌گیری‌ها را معلوم می‌کنند، ادامه داد: ماندگاری و اقتدار این انقلاب و توانمندی این نظام به حضور جهادی و نقش‌آفرینی مردم بستگی دارد و مردم چه خوب عمل کردند در صحنه‌های مختلف و آخرینش را در تشییع‌جنازه شهید آیت‌الله رئیسی دیدیم.

او انتخاب رهبری از جنس امام خمینی(ره) که ۳۵ سال است، نگذاشته است، انقلاب و تفکر امام راحل(ره) تعطیل شود را، یکی از معجزات و هدیه خداوند به این مردم برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ضمن تمجید از عملکرد شهید آیت‌الله رئیسی تأکید کردند که نباید بگذاریم، مکتب رئیسی تعطیل شود.

او ادامه داد: کار بزرگ آیت‌الله رئیسی این بود که به ما آموخت که رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان باید بدانند که در نظام ولایی، ولایت محور است و همه باید نقش سربازی ولایت را داشته باشند.

حاجی‌صادقی تصریح کرد: بزرگ‌ترین افتخار و پیمان شهدای ما این است که خود را سرباز ولایت می‌دانستند و باید بدانید که تا وقتی سربازی ولایت می‌کنیم، پیروز هستیم و روزی دچار مشکل می‌شویم که برخی می‌خواهند، نظر خود را به ولایت تحمیل کنند.

او با بیان این که ما در آستانه انتخابات هستیم، گفت: در این انتخابات باید دو مسأله مورد توجه باشد؛ اول این که این عزا و مصیبت را به حماسه‌ای بزرگ تبدیل کنیم و انتخاباتی پرشور با حضور و قیام همه مردم و با این اعتقاد که این رأی‌ها موشکی به قلب استکبار است، برگزار کنیم.

او با بیان این که ما مشکلات داریم؛ ولی راه‌حل مشکلات حضور و نقش‌آفرینی مردم است، گفت: در این انتخابات نباید بگذاریم، افرادی به قدرت برسند که مکتب رئیسی را نادیده بگیرند، نیازمند این هستیم که فردی را انتخاب کنیم که بداند ریاست‌جمهوری سربازی ولایت است.

حاجی‌صادقی با بیان این که افرادی که احساس تکلیف و در انتخابات ثبت‌نام کردند، اگر بدانند فرد دیگری از آن‌ها بهتر است، ماندنشان خیانت به خدا و رسول‌الله(ص) و این ملت است، گفت: از شما انتظار داریم که نگذارید، مکتب ۳۳ ماهه رئیسی و مکتب سربازی و فرمان‌برداری از ولایت تعطیل شود و مانند برخی رؤسای جمهوری قبلی افرادی وارد این پست شوند که تحمیل الرأی علی الولایه کنند.

برگزاری راهپیمایی سالگرد قیام ۱۵ خرداد در قم

همزمان با شصت‌ویکمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، قشرهای گوناگون مردم ولایت‌مدار و انقلابی قم با برپایی راهپیمایی از مقابل منزل تاریخی امام خمینی(ره) در میدان روح‌الله تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با آرمان‌های امام، انقلاب و شهیدان والامقام پیمانی دوباره بستند.

راهپیمایان در حالی که پرچم‌های ایران و فلسطین، تصاویر رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور فقید را در دست داشتند، با فریادهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر منافق جنایت‌های استکبار و مزدوران خبیث آنان را به شدت محکوم کردند.

گفتنی است، ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ هجری خورشیدی سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی؛ شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به ‌دست عُمال رژیم ستمگر پهلوی به شهادت رسیدند.   

امام خمینی(ره) رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی رحلت کردند و حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی) به ‌عنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این روز انتخاب شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031500699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha