اعلام آمادگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان برای واگذاری کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اعلام آمادگی این اداره کل در تعریف کاربری و واگذاری کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور خبر داد.

به گزارش میراث آریا، سعید شاهرخی روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ در بازدید از کاروانسرای جهانی چاه‌کوران که به همراه محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان و رضا عباسی فرماندار شهرستان راور انجام شد، گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان به عنوان امانتدار میراث‌فرهنگی استان آمادگی آن دارد که کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور را به افراد علاقه‌مند و توانمند برای تعریف کاربری متناسب و صدور موافقت‌ اصولی واگذار کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان افزود: ۱۳ کاروانسرا در مسیر راور به مشهد مقدس وجود داشته که همگی فرصت خوبی برای تبدیل به مراکز ارائه خدمات رفاهی به زائران تردد کننده در این مسیر است.

او اظهار کرد: گفتار مشترک بین محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رضا عباسی فرماندا شهرستان راور و اداره کل میراث‌فرهنگی راه نجات آثار تاریخی شهرستان راور در حضور بخش خصوصی با دانایی و هنر نگهداری و توانایی تعریف کاربری شایسته و مناسب برای کاروانسراهای تاریخی این شهرستان از جمله کاروانسرای جهانی چاه‌کوران است.

شاهرخی در ادامه بیان کرد: کاروانسرای ثبت جهانی چاه‌کوران راور یکی از ۱۰ اثر جهانی استان کرمان و مربوط به دوره قاجاریه و نمادی از ارائه خدمات به زائران مشهد الرضا(ع) در این مسیر است.

همچنین در سفر به شهرستان راور علاوه بر کاروانسرای چاه‌کوران از کاروانسراهای تاریخی سُهرج، هِروز، آب‌بید و دربند و یخدان تاریخی راور، خانه فخری و برج دوقلو بازدید و در کنار طرح ساماندهی کاروانسراها در خصوص تعریف کاربری و احیا سایر ابنیه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031700785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha