مسجد تاریخی میدان امام خمینی (ره) شهمیرزاد مرمت و بازسازی می‌شود

تفاهم‌نامه چهارجانبه برای مرمت و بازسازی مسجد تاریخی میدان شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد منعقد شد.

به گزارش میراث آریا، تفاهم‌نامه چهارجانبه فی‌مابین شهرداری شهمیرزاد، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر و هیئت‌امنای مسجد تاریخی میدان شهمیرزاد، برای مرمت و بازسازی و احیای مسجد تاریخی واقع در جنب میدان امام خمینی(ره) شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد منعقد شد.

مسجد تاریخی واقع در جنب میدان شهمیرزاد در طول زمان دچار فرونشست سقف شده است اما با توجه به سالم بودن ستون‌ها، پس از آواربرداری عملیات سقف زنی و بازسازی پیرایه مسجد تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان سمنان انجام خواهد شد.

احیای مسجد تاریخی میدان امام خمینی(ره) شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد می‌تواند نقطه جذب علاقه‌مندان به گردشگری مذهبی در شهمیرزاد باشد.

گردشگری تعالی‌بخش در شهمیرزاد نیاز به بازتعریف دارد که با همکاری نهادهای مرتبط با این موضوع ازجمله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، شهرداری شهمیرزاد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و ... این مهم نهادینه می‌شود.

مسجد تاریخی میدان امام خمینی(ره) شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد از قدیمی‌ترین مساجد شهمیرزاد است که سال سابقه تاریخی آن بیش از ۴۰۰ است.

شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد در ۵ کیلومتری شمال شهر مهدی‌شهر واقع‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031700804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha