بوم‌گردی‌ها و اردوگاه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه بوم‌گردی‌ها و اردوگاه‌های گردشگری در استان در دستور کار قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علیرضا جیلان روز جمعه 18 خرداد در شورای اداری بخش جونقان شهرستان فارسان گفت: تمامی اقدامات زیرساختی تعریف شده در استان از جمله راه، بهداشت، درمان و امنیت راهکاری برای تقویت گردشگری به‌شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: جونقان به‌واسطه شرایط جغرافیایی و طبیعی از یک بسته کامل و فوق‌العاده گردشگری از جمله گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی برخوردار است.

او تصریح کرد: وجود امامزاده‌ها، محوطه‌های تاریخی، چشمه‌های پرآب، حمام‌های قدیمی، قلعه‌ها و بناهای تاریخی از جاذبه‌های مهم گردشگری جونقان است.

جیلان با اشاره به واگذاری قلعه جونقان به شهرداری این بخش یادآور شد: براساس توافق انجام شده تلاش می‌شود کارهای مربوط به این بخش با کمک خیر نیک‌اندیشی که وارد کار شده دنبال و به جمع‌بندی در این خصوص برسیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به ضرورت تکمیل امامزاده چلیچه در بخش جونقان شهرستان فارسان اشاره و اضافه کرد: در خصوص چشمه صالح جونقان اقداماتی انجام شده که در اعتبارات جدید هم بنا داریم به این بخش کمک قابل‌توجهی شود

او گفت: مبلغ قابل‌توجهی از محل اعتبارات عمرانی و مرمتی برای بناهای تاریخی تأمین شده که در این خصوص هزینه می‌شود.

جیلان در خصوص پل گشنیزجان بخش جونقان شهرستان فارسان تأکید کرد: در راستای پیشگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به این پل نیاز است پل جایگزینی برای آن پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031900852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha