سرمایه‌گذاری ۴۳۰۰ میلیارد تومانی در طرح‌های گردشگری باغشهر تفت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از سرمایه‌گذاری ۴۳۰۰ میلیارد تومانی در ۵۱ طرح گردشگری شهرستان تفت خبر داد.

به‌گزارش  میراث‌آریا، سید محمد رستگاری روز پنجشنبه ۱۷ خرداد در نشست با جمعی از خبرنگاران در محل یکی از باغ‌های گردشگری روستای ییلاقی طزرجان از توابع شهرستان تفت، اظهار کرد: این ۵۱ طرح گردشگری شامل هتل، اقامتگاه سنتی، بوم‌گردی و فضاهای پذیرایی است که بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از مهم‌ترین این مجموعه‌ها را مجتمع گردشگری ستاره باران تفت، منطقه نمونه بام تفت، نیر زیبا، انارستان شیرکوه و مجموعه هلنا نام برد و یادآور شد: تاکنون ۱۴ طرح به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و پنج طرح نیز در قالب تبصره ۱۸ در حال پیگیری پرداخت تسهیلات هستند که امیدواریم این طرح‌ها تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

او با اشاره به واحدهای گردشگری روستای ییلاقی و زیبای طزرجان، گفت: خوشبختانه در ییلاقات استان شاهد ایجاد مجموعه‌های گردشگری خوبی برای خدمت‌رسانی بهینه به مردم استان با توجه به شرایط آب و هوایی گرم یزد و همچنین برای گردشگران سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور هستیم.

رستگاری همچنین از اختصاص ۱.۴ میلیارد تومان اعتبار جهت تأمین زیرساخت این طرح‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های بیشتر برای مجموعه‌های گردشگری شاهد رونق روزافزون این بخش در استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: به منظور رونق‌بخش گردشگری و صنایع‌دستی رویدادهایی مانند نمایشگاه صنایع‌دستی تعریف‌شده و نمایشگاه امسال با رویکردی متفاوت برگزار شد که استقبال خوبی از آن صورت گرفت به‌گونه‌ای که تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال قبل دو برابر شده بود.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی برگزاری این نمایشگاه به صورت بین‌المللی با حضور تولیدکنندگان و فعالان صنایع‌دستی خارج از کشور باشیم.

رستگاری با اشاره به آغاز هفته صنایع‌دستی نیز گفت: در هفته جاری دو خبر خوب در حوزه صنایع‌دستی برای هم استانی‌هایمان خواهیم داشت.

در ادامه این نشست جلال دهقان طزرجانی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفت نیز به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان اشاره و عنوان کرد: هرچند شهرستان تفت دارای ظرفیت‌های خوبی است، ولی به نظر نزدیک بودن به مرکز استان باعث شده کمتر مورد اهتمام واقع شود.

او با بیان این‌که شهرستان تفت دارای ۳۶۰ روستا است که هر یک دارای جاذبه‌های گردشگری خوبی هستند، گفت: در حال حاضر ۱۲۰ اثر ثبتی ملموس، ناملموس و طبیعی در شهرستان داریم که اخیراً نیز ثبت ملی درخت چنار کهن‌سال طزرجان را شاهد بودیم.

دهقان با بیان این‌که هم‌اکنون ۲۵ مجموعه گردشگری روستایی فعال و ۱۵ مجموعه در حال مرمت در این شهرستان داریم، گفت: تلاش داریم در هر یک از روستاهای شهرستان، حداقل یک بوم‌گردی را برای رونق بیشتر روستاها داشته باشیم و خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ درخواست صدور مجوز بومگردی ثبت‌شده که در حال پیگیری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفت خاطرنشان کرد: قطعاً راه‌اندازی واحدهای بومگردی باعث راه‌اندازی شغل‌های پیرامونی می‌شود و بعضاً مهاجرت معکوس به روستاها را بارونق این روستاها شاهدیم.

او در مورد مجموعه باغ طبیعت روستای طزرجان نیز گفت: این مجموعه که درزمینه‌ی بومگردی و رستوران و جدیداً در حوزه گردشگری کشاورزی فعالیت دارد، در چهار فاز با مساحت ۱۴هزار مترمربع و اشتغال‌زایی کنونی هفت نفر ایجادشده و فعالیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031900870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha