پیام مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گلستان به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در پیامی ۱۰ ژوئن مصادف با ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی و هفته ملی صنایع‌دستی را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش میراث‌آریا، در متن پیام محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان به مناسبت هفته صنایع دستی آمده است: «به مسئله‌ صنایع‌دستی، اهتمام ورزیده شود، این می‌تواند مردم را از درون زندگی خودشان بهره‌مند و مرفه کند.» مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی)

۱۰ ژوئن مصادف با ۲۰ خرداد هر سال به‌عنوان روز جهانی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده است. روز جهانی صنایع‌دستی و هفته گرامیداشت صنایع‌دستی کشور، نکوداشتی است برای یادآوری این مهم که قلب فرهنگ و هنر بومی این سرزمین باشکوه، با قدرت می‌تپد و فردایی روشن‌تر را نوید می‌دهد.

صنایع‌دستی ایران به‌عنوان عینی‌ترین بخش تولید در حوزه فرهنگ، نمادی برجسته و مصداقی بارز از زیبایی، ظرافت، اصالت، رویش و حیات دوباره است.

استان گلستان باتوجه به دارا بودن تنوعی از اقوام و گوناگونی مواهب منحصربه‌فرد طبیعی و تاریخی به رنگین کمان اقوام ایران زمین شهرت دارد و از این رو از تنوع بسیار بالایی در تولید محصولات فاخر صنایع‌دستی برخوردار است.

این تنوع بالای محصولات صنایع‌دستی در استان گلستان که در ۸۰ رشته تولید می‌شود در کنار برخورداری از بیش از ۳۰ هزار هنرمند فعال صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌تواند درآمد و اقتصاد خانواده‌ها را تامین کند.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در حوزه صنایع‌دستی مغفول مانده، مسئله تجاری‎سازی و بازاریابی است، که می‌تواند رمز بقا و موفقیت فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی استان باشد. باید در راستای پایداری و توسعه این هنر-صنعت که در واقع آیینه تمام نمای آداب، رسوم، باورها و در واقع هویت ما و همچنین نشان‌دهنده شکوه، عظمت و بالندگی است بیش از پیش تلاش کنیم.

اینجانب روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته‌ی نکوداشت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را به همکاران محترم در حوزه صنایع‌دستی به‌ویژه به تمام آفرینش‌گران هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، فعالان و حامیان این حوزه، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان توفیق و سربلندی بیش از پیش مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000978
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha