پنجمین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در کرمانشاه آغاز به کار کرد/ تبدیل رویداد در کرمانشاه به برند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: رویداد روز جهانی چوب به یک برند برای صنایع‌دستی کرمانشاه در حوزه چوب تبدیل شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا داریوش فرمانی عصر روز یکشنبه ۲۰ خردادماه در حاشیه مراسم آغاز به کار پنجمین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در محوطه تاق‌بستان گفت: رویداد روز جهانی چوب به عنوان یک رویداد که هرساله به شکل منظم در هفته صنایع‌دستی برگزار می‌شود، به یک برند برای کرمانشاه تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: شکل گیری این رویداد که نماینده دفتر جهانی آن در کشور یکی از هنرمندان برجسته کرمانشاه در حوزه منبت چوب است، یکی از اتفاقات بزرگ در حوزه صنایع‌دستی استان است.

او تصریح کرد: یکی از اتفاقات و اثرات مهم این رویداد معرفی کرمانشاه در سطح جهانی است که دستاوردهای بسیار زیادی برای کرمانشاه داشته است.

فرمانی گفت: علاوه بر این افزایش علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه منبت چوب در کرمانشاه یکی دیگر از دستاوردهای این رویداد است که ارزش افزوده زیادی برای استان به دنبال داشته است. همچنین به لطف شکل گیری این رویداد، موزه منبت چوب استان نیز در کرمانشاه راه اندازی که با رایزنی‌های انجام شده به دنبال اختصاص فضای مناسبی برای گسترش آن هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از رویکردهای های ما در سالیان اخیر برگزاری این رویداد در محوطه‌های تاریخی شاخص استان از جمله بیستون و تاق‌بستان بوده است که به معرفی بیشتر آن کمک کند.

همچنین علیرضا باوندپور نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران، با بیان اینکه برای پنجمین سال است که رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: از حدود دوماه پیش فراخوان برگزاری این رویداد در کشور داده شد که  حدود ۳۰۰ هنرمند در خواست حضور در رویداد را داشتند که در نهایت از بین آنها ۴۰ نفر انتخاب شدند. 

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران، افزود: از ۴۰ هنرمندی که در این رویداد حضور دارند، ۱۰ نفر از آنها در قالب یک تیم از کرمانشاه هستند.  این رویداد از ۲۰ خرداد آغاز شده و به مدت پنج روز در محل محوطه فرهنگی تاریخی تاق‌بستان ادامه پیدا می‌کند. 

باوندپور با اشاره به اینکه امسال رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب برچبه شکل رقابتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: تم در نظر گرفته شده برای رویداد امسال «تنوع چوب در فرهنگ» است که شرکت کنندگان با این موضوع آثاری را در مدت این پنج روز خلق خواهند کرد. 

او با اعلام اینکه تمام مراحل این مسابقات عکسبرداری و فیلم برداری خواهد شد و در سایت روزجهانی چوب بارگذاری می‌شود، افزود: نفرات و تیم‌های شرکت کننده در این رویداد حدود ۱۰ اثر خلق خواهند کرد که پس از مراسم اختتامیه و انتخاب اثر برتر، تمامی آثار به موزه چوب استان منتقل می‌شوند. 

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران در خاتمه به در پیش بودن مسابقات جهانی روز جهانی چوب به میزبانی کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی هستم تا از ایران حدود ۱۰ هنرمند در این مسابقات شرکت کنند. 

باوندپور در خاتمه با تاکید بر ضرورت اختصاص فضایی مناسب برای موزه چوب استان، اظهار کرد:در حال حاضر حدود ۱۸۰ اثر در موزه چوب کرمانشاه قرار دارد که اگر به حدود ۲۵۰ اثر برسد، از سوی سازمان روز جهانی چوب به عنوان بزرگترین موزه منبت چوب خاورمیانه انتخاب خواهد شد. 
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha