بهگزارش میراثآریا، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: محور بزرگراهی قم - نیزار یکی از محورهای اصلی استان قم است که در یک دهه گذشته طرح چهارخطه کردن آن در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: آخرین اقدام صورتگرفته در این طرح، چهار خطه کردن محور از کیلومتر ۳۰ و محدوده روستای چشمهعلی تا انتهای حوزه استحفاظی استان قم است که هم اینک خطکشی، نصب نیوجرسی و علائم راهنماییورانندگی در آن در حال اجراست.
او اضافه کرد: با تکمیل قطعه آخر محور بزرگراهی قم - نیزار و با افزایش تعداد خطوط ورودی و خروجی به دو خط رفت و دو خط خط برگشت، شاهد روانشدن ترافیک، افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر در زمان اوج سفر و کاهش تصادفها در محورهای سلفچگان و نیزار خواهیم بود.
او افزایش رضایتمندی مردم بومی و گردشگران را از اهداف دیگر این طرح دانست و بیان کرد: همچنین با بهرهبرداری از این طرح مشکلات تردد ماشینآلات معدنی روستای نیزار مدیریت میشود.
فراهانی گفت: با ساخت سایتهای نهضت ملی مسکن در پرنیان و طایقان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن برای ساکنان را دوچندان میکند که این محور نقش اصلی را برای ساکنان آینده این شهرکها ایفا خواهد کرد.
او خاطرنشان کرد: این جاده که در قدیم به محور قم به اصفهان شناخته میشد، با تکمیل و تبدیل آن به محور بزرگراهی، پشتیبان آزادراه قم به اصفهان شده است و بخشی از ترافیک آن را پوشش خواهد شد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنها میتوان به آزادراه قم - تهران (آزادراه خلیج فارس) به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم – کاشان (آزادراه امیرکبیر) به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
انتهای پیام/
نظر شما