استاندار ایلام بر فرش منقش به نام عشق و ایثار یا حسین(ع) گره زد

استاندار ایلام فرش منقش به نام عشق و ایثار یا حسین(ع) که به دست زائران در اربعین حسینی بافته می‌شود، گره زد.

به‌گزارش میراث‌آریا، یکی از ۱۳۹ هزار گره فرش منقش به‌نام مبارک یا حسین(ع) با سرانگشتان حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام زده شد.

استاندار ایلام پس از این اقدام فرهنگی گفت: مشارکت ۱۳۹ هزار نفر در بافت این فرش این پیام را دارد که دل خود را با نام و یاد امام حسین ( ع) گره زنیم و پیوند خود را با کربلا، نجف و قیام عاشورا مستحکم کنیم.

بهرام‌نیا با بیان اینکه به لطف خداوند متعال نهضت بزرگ اربعین به قیام امام مهدی ( عج) متصل می‌شود، افزود: فرش منقش به نام مبارک یا حسین که به نام فرش زائر نام‌گذاری شده و با مضمون هر زائر یک گره طراحی شده است، قرار است با ۱۳۹ هزار گره و به دست زائران اربعینی در مرز مهران بافته شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: این اولین فرش، در طول تاریخ بافت فرش در جهان است که هزاران نفر در بافت آن همکاری می‌کنند و ۱۳۹ هزار نفر بر آن گره می‌زنند.

او گفت: طرح این فرش مزین به نام نامی امام عشق و ایثار امام حسین(ع) است، یاحسین جمله‌ایست که بر این فرش نقش خواهد بست.

بهرام‌نیا ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است، آخرین گره فرش زائر توسط مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) بر فرش رقم بخورد و سپس به موزه حرم مطهر امام رضا(ع) اهدا شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: مبدع این طرح کمال آزادی از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی استان و رییس اتحادیه تعاونی‌های فرش، گلیم و صنایع‌دستی استان ایلام است.

او عنوان کرد: این کار فرهنگی برای اولین بار در سطح کشور و توسط استانداری ایلام، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بسیج اصناف ایوان، اتحادیه تعاونی‌های فرش، گلیم و صنایع دستی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032901609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha