آینده کشور در گروی حضور گسترده مردم در انتخابات است

خطیب نماز جمعه قم، حضور قوی و گسترده مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را از انتظارهای شهدا برشمرد و گفت: آینده کشور به این حضور مردم گِره خورده است و رسانه‌های بیگانه روی این انتخابات سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس، انتخابات هشتمین تیرماه جاری را یک رخداد بزرگ توصیف و اظهار کرد: این یک صحنه عادی نیست، مشارکت باشکوه نیاز امروز کشور و مایه اقتدار ملی و انقلابی ما در دنیاست.

خطیب نماز جمعه قم افزود: چشمان دشمنان و دوستان به انتخاب ملت ایران دوخته شده است، جوانان و قشرهای گوناگون مردم باید بدانند که این انتخابات اقتدار شما را کم یا اضافه می‌کند. 

عضو فقیهان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: آینده کشور به این حضور گره خورده است، رسانه‌های خارجی و بیگانه را می‌بینیم که چه مقدار در مورد این انتخابات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او توجه به معیارها و انتخاب اصلح را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: انتخابی که انجام می‌دهیم، باید در پیشگاه خدا یک حجت باشد، ملاک ما ارزش‌های الهی و دستاورد انقلاب ‌اسلامی و خون‌های پاک شهداست.

او اضافه کرد: باید با چشم‌های گشوده و با حواس‌های جمع و با توجه به معیارهای الهی و اسلامی و انقلابی و آینده کشور انتخاب کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین تصریح کرد: همه گروه‌ها باید در انتخابات به قانون پایبند باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از برگزاری انتخابات؛ باید وقت تلاش، کار و همبستگی ملی و اسلامی در کشور باشد.

او با بیان این مطلب که رعایت اخلاق انتخاباتی تا حدی انجام شده است، بیان کرد: اگر هم در مواردی خطا وجود دارد، از نامزدها، ستادها، مردم و طرفداران و از همه ما انتظار می‌رود که پایبند اخلاق اسلامی در انتخابات باشند.

او ابراز امیدواری کرد که ملت ایران در انتخابات پیش‌رو در پیشگاه خدا رو سفید شود و با حضور گسترده و انتخاب درست و اصلح شاهد فصل جدیدی در تعالی کشور باشیم، راه شهیدان خدمت استمرار یابد و طمع دشمن‌ها نیز قطع شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگر سخنان خود، با یادآوری مسأله فلسطین، غزه، لبنان و محور مقاومت افزود: مبادا حوادث گوناگون در جهان اسلام، اُمت اسلام و جهان را از جنایت اسراییل غاصب در غزه غافل کند.

اعرافی اظهار کرد: نسل‌کشی بی‌نظیر و جنایت‌های بی‌مانند از سوی رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکا و با سکوت بسیاری از دولت‌ها، نازیسم‌ها و سفاکان دنیا را روسفید کرده ‌است.

او با انتقاد از دولت‌ها و مردمانی که در برابر این جنایت‌های وحشیانه سکوت کرده‌اند، گفت: در کنار این ستم‌ها، حتی در غرب و میان جوانان غربی شاهد یک بیداری جهانی هستیم، امواج بیداری در امت اسلامی نیز طنین‌افکن شده است؛ اما سازمان‌های بین‌المللی کُند و ساکت هستند.

خطیب نماز جمعه قم اضافه کرد: متأسفانه دولت‌های اسلامی در برخی موارد در پشت صحنه با دشمنان اسلام تعامل دارند.

او با بیان این که رژیم صهیونیستی زمانی در یک هفته به چهار کشور اسلامی حمله و زمین‌ها را تصرف می‌کرد، یادآور شد: انقلاب‌اسلامی و گفتمان ملت ایران و عظمت محور مقاومت، اکنون اسراییل مسلط را به یک اسراییل عاجز و منفعل تبدیل کرده ‌است.

او ادامه داد: این ظلم به خاطر عجز و انفعال اسراییل و ناتوانی آمریکاست، هفت ماه با یک گروه مقاومت در درون سرزمین‌های اِشغالی به بدترین شیوه‌ها جنگیدند، جز قتل عام هیچ دستاوردی نداشتند.

اعرافی گفت: حماس، حزب‌الله و محور مقاومت سر جایشان هستند، بدانید این انفعال و عجز شما ادامه پیدا خواهد کرد.

او تأکید کرد: محور مقاومت می‌ماند و به یاری خداوند متعال روزی شما از صحنه روزگار محو خواهید شد.

او همچنین با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب‌، برق و گاز بیان کرد: باید صرفه‌جویی و بهره‌وری درست را در همه جا مدنظر داشته باشیم؛ ولی مقوله آب، برق و گاز در این شرایط بیش‌ازپیش مورد توجه باشد.

اعرافی با قدردانی از تلاش‌های دولت برای صرفه‌جویی و تنظیم و افزایش تولید خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در منابع انرژی موجب رشد، تولید و پیشرفت کشور می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040100009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha