تخصیص اعتبار برای تجهیز موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از تخصیص اعتبار برای تجهیز موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری در استان، موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس است که ساماندهی و تجهیز آن در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: در همین راستا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساماندهی، تجهیز این موزه مصوب شده است.

او اظهار کرد: تعمیر و تجهیز و استانداردسازی مخازن و سیستم‌های ایمنی و حفاظتی، بروز رسانی کتابخانه، ایجاد رمپ برای افراد دارای معلولیت و ... در این عملیات انجام می‌شود.

محسنی تأکید کرد: همچنین سال جاری مبلغ پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای بروز رسانی سیستم‌های روشنایی و سرمایشی موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس هزینه شده است.

موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در سه طبقه با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع ساخته‌ شده که طبقه همکف دارای فضای عمومی، خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه‌ است. طبقه دوم به بخش مردم‌شناسی تعلق دارد که شامل بخش بازار سنتی، آزادسازی قلعه هرمز، صید و صیادی است. طبقه سوم نیز شامل بخش‌های باستان‌شناسی است که به غنای فرهنگی، تاریخی استان هرمزگان افزوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha