روستای گلستانک البرز به‌عنوان روستای ملی سفال و سرامیک ثبت شد/ گلستانک مقصدی برای گردشگری صنایع‌دستی

مدیرکل میرات‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از ثبت روستای گلستانک استان البرز به‌عنوان روستای ملی سفال و سرامیک خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، رحیم خاکی روز دوشنبه ۴ تیر ١٤٠٣ با اعلام این خبر گفت: در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که به ریاست معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و حضور مدیران کل استان‌ها، فرماندار ویژه کرج، برخی نمایندگان مجلس و استادکاران صنایع‌دستی برگزار شد، پرونده هفت شهر و روستای صنایع‌دستی از چهار استان کشور برای ثبت ملی با توجه به معیارها و استانداردها بررسی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اظهار کرد: به این ترتیب روستای گلستانک از لحاظ استانداردهایی مانند رشد تولید، تعداد کارگاه‌ها و استادان فعال در رشته سفال و سرامیک و همچنین امکانات توسعه، آموزش و ترویج صنایع‌دستی به‌عنوان روستای ملی سفال و سرامیک به ثبت ملی رسید.

او افزود: البرز، این ایران کوچک از لحاظ صنایع‌دستی و دارا بودن هنرمندان زبده جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد به‌خصوص در رشته‌های مانند سفال و سرامیک استادکاران و کارگاه‌های زیادی در روستای گلستانک به فعالیت می‌پردارند.

خاکی ثبت ملی روستای گلستانک را اتفاقی مبارک عنوان کرد که نه‌تنها به رونق کارگاه‌های صنایع‌دستی آن کمک می‌کند بلکه از لحاظ گردشگری نیز امتیازی برای این‌روستا محسوب می‌شود.

به گفته مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز برندسازی روستای گلستانک به‌عنوان روستای ملی صنایع‌دستی و شناخته شدن هر چه بیشتر آن می‌تواند آن را به‌عنوان مسیر و مقصر گردشگران داخلی و خارجی علاقه‌مند به هنر و صنایع‌دستی قرار دهد و موجبات رشد اقتصادی را نیز فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha