۱۰۰ بنای تاریخی فرهنگی در کشور با واگذاری تسهیلات حمایتی احیا می‌شود/ همدان دروازه توسعه گردشگری استان‌های غرب کشور است

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی کشور گفت: به منظور حفظ، احیا و رونق گردشگری، امسال ۱۰۰ بنای تاریخی، فرهنگی و گردشگری با در نظرگرفتن تسهیلات ویژه و مشارکت بخش خصوصی بازسازی و احیا می‌شود که این یک جهش بسیار خوب مشارکت مردمی در احیاء بناهای تاریخی در دولت سیزدهم است.

به گزارش میراث‌آریا، شهاب طلایی، یکشنبه شب ۳ تیرماه در آیین گشایش موزه رستوران حمام قلعه همدان اظهار کرد: عملیات مرمت، احیا و بازسازی موزه حمام قلعه همدان با مشارکت و اعتبارات بخش خصوصی انجام شد و ظرفیت خوبی برای میزبانی از گردشگران است.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی ادامه داد: امسال صندوق در تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم جهش در حوزه مرمت و بهره برداری از خانه‌های تاریخی را با همراهی مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی هدفگذاری کرده است.

طلایی شکری افزود: در استان همدان ۶ بنا تحت حمایت صندوق حفظ و احیا وجود دارد امسال نیز در کنار واگذاری بناها به بخش خصوصی سعی می‌کنیم تا با تسهیلاتی مناسب بهره برداران در این حوزه را مورد حمایت قرار دهیم.

طلایی شکری اظهار کرد: در واگذاری‌ها اهلیت سرمایه گذار بسیار مهم و ارزشمند است و امسال خانه تاریخی ضرابیان به بهره برداری خواهیم رساند.

او با بیان اینکه امسال هر ماه یک افتتاح بنای تاریخی در سطح کشور برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع امسال ۱۰۰ بنای تاریخی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در کشور واگذار خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی ادامه داد: سال گذشته ۴۷ بنای تاریخی در کشور به بخش خصوصی واگذار شد که این رقم معادل چهار سال دولت قبل بوده است. صندوق توسعه و احیای اماکن تاریخی تنها مرجع واگذاری بناهای تاریخی در کشور است که در یک مکانیزم مشخص و اولویت‌های تعیین شده این واگذاری‌ها انجام می‌شود تا بخشی از درآمدهای این فعالیت به خود استان‌ها و کارهای عمرانی اختصاص یابد.

او افزود: مرمت و بازسازی بناهای دیگر تاریخی استان همدان با مشارکت بخش خصوصی همچون حمام ارامنه، خانه ضرابی و کاروانسرای تاج‌آباد در برنامه این صندوق است و این بناها توسط بخش خصوصی مرمت و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.

طلایی افزود: توسعه ظرفیت‌های گردشگری همدان برای منطقه غرب کشور بسیار حائز اهمیت بوده تا بتواند گردشگری را از مثلث سنتی گردشگری کشور به سمت غرب کشور بکشاند.

او گفت: امسال هر ۲۰ روز  یک بنا در کشور مرمت و احیا شده و به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha