صادرات محصولات روستای ملی سفال و سرامیک گلستانک به دنیا تسهیل می شود/ سفال و سرامیک برند صنایع‌دستی استان البرز باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به پیگیری برندسازی سفال و سرامیک به عنوان سوغات صنایع‌دستی استان البرز، گفت: تصمیماتی برای تسهیل صادرات محصولات روستای ملی سفال و سرامیک گلستانک البرز به دنیا اتخاذ می‌شود.  

 عزیزاله افضلی در حاشیه مراسم گرامیداشت ثبت ملی روستای گلستانک به عنوان روستای سفال و سرامیک در گفت‌وگو با میرات‌آریا افزود: لازم است تصمیماتی در مورد بازاریابی تولیدات سفال و سرامیک روستای گلستانک در بازارهای جهانی و یافتن بازارهای هدف در کشورهای همسایه انجام شود، زیرا اکنون اکثرا صادرات آن‌ها از طریق غیرمستقیم صادرات انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز  وجود شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه صنایع دستی را یکی از الزامات اساسی عنوان کرد و گفت: هنرمند نباید دغدغه بازار فروش داشته باشد و باید بتواند با فراغ بال به تولید بپردازد.

او در زمینه تسهیلات تجهیز کارگاه و افزایش سرمایه در گردش کارگاه‌های سفال و سرامیک منطقه گلستانک تصریح کرد: قول می‌دهیم از منابع تسهیلات تکلیفی که در اختیار مجموعه دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد و در این مورد اداره کل میراث‌فرهنگی متولی این بخش است، به توسعه این هنر صنعت کمک کنیم تا افراد بیشتری در این روستا مشغول به کار در زمینه صنایع‌دستی سفال و سرامیک شوند.  

افضلی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان البرز در زمینه سفال و سرامیک به ویژه در روستای گلستانک برندسازی و توسعه هر چه بیشتر این هنر صنعت که هم از ارزش معنوی و هم صنعتی برخوردار است، یکی از تکالیفی است که در معاونت اقتصادی استانداری دنبال می‌کنیم تا به عنوان سوغات البرز برای گردشگران تداعی شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403040600289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha