فرش میاندوآب نیازمند برندسازی است

فرماندار میاندوآب گفت: کمیته فرش شهرستان اهتمام ویژه‌ای نسبت به برندسازی فرش میاندوآب و رفع مشکلات فعالان حوزه فرش و قالی داشته باشد.

به‌گزارش میراث آریا، محمدرضا رضایی، ۶ تیر ۱۴۰۳ به منظور آسیب‌شناسی وضعیت فعلی فرش دست‌باف میاندوآب و رفع مشکلات بافندگان فرش و قالی، ضمن بازدید از تعاونی‌های فرش دست‌باف، جلسه فوری کمیته فرش را در فرمانداری برگزار کرد.

فرماندار میاندوآب هدف از بازدید و تشکیل جلسه فوری کمیته فرش را بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها برای رونق بخشیدن به هنر و صنعت فرش‌بافی عنوان کرد و افزود: مشکلات باید ریشه‌یابی شده و هدف اصلی نیز حمایت از بافنده‌های واقعی باشد.  

او ادامه داد: صدور بدون پایش و غیرقانونی کارت‌های قالی‌بافی و معرفی کسانی غیر از بافندگان فرش برای دریافت تسهیلات، خیانت به هنر و صنعت فرش است و باید این روند اصلاح شود.

حمایت لازم از بافندگان فرش و قالی، مشکل در دریافت تسهیلات، عدم آشنایی کامل مردم از نوع و طرح فرش، عدم پشتیبانی اتحادیه از فرش‌بافان، مشکلات تهیه مواد اولیه و عرضه محصول در بازار مصرف و فروش فرش میاندوآب به عنوان برند دیگر شهرستان‌ها از جمله مواردی بود که توسط تعاونی‌های فرش دستباف  در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040700329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha