تخصیص ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای بهسازی روستای علیصدر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ از تخصیص اعتبار هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریالی برای کمک به بهسازی روستای گردشگری علیصدر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، مهدی غلامی گفت: روستای علیصدر یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان کبودراهنگ است که منحصر بفردترین غار جهان را در دل خود قرار داده است که سالانه بیش از ۷۰۰ هزار گردشگر با ورود به این روستا از غار بازدید می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ افزود: این روستا علاوه بر غارعلیصدر جاذبه دیگری به نام باغ وحش طبیعت دارد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باعث افزایش ماندگاری گردشگران در استان شده است.

او تصریح کرد: از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای بهسازی روستای علیصدر سالانه اعتباری اختصاص می‌یابد که تاکنون در کف‌سازی، جداره‌سازی، روشنایی و ایجاد زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری، پروژه‌های عمرانی هزینه شده که در سال جاری مبلغ هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار برای کف سازی معابر ورودی روستا تخصیص یافته که بزودی توسط پیمانکار عملیاتی خواهد شد.

او گفت: بهسازی روستاهای گردشگری می‌تواند در توسعه پایدار صنعت گردشگری موثر و باعث رضایت‌مندی گردشگران از حضور در داخل روستا را ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040700341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha