انجام فاز دوم مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود گیلان

معاون میراث‌فرهنگی استان گیلان از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در فاز دوم مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، محمدرضا امیری‌نژاد گفت: با ۲ میلیارد ریال اعتبار و انتخاب پیمانکار ذیصلاح، با نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل، عملیات مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود در دستور کار قرار گرفته است. 

معاون میراث‌فرهنگی استان گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ساختمان با کاربری اداری مورد استفاده اداره‌کل قرار گرفته است، افزود: در این مرحله از بازسازی، عملیات تخریب، آواربرداری، پاکسازی، حفاظت اضطراری، تعویض و مرمت مصالح چوبی و آجری، عایق کاری، اندود و بندکشی و رنگ آمیزی انجام شده که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود تا آخر تیرماه عملیات ساماندهی در این مرحله به پایان برسد.

او با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی مستمر بوده و بر این اساس نمی‌توان تاریخی را برای پایان قطعی مرمت در نظر گرفت، تصریح کرد: انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات لازم طی سال‌های آینده، مرمت کلی بنا پایان یابد و در قالب اداره و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040900372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha