فروش بیش از ۵ میلیارد تومان صنایع‌دستی در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان شمالی هنرمندان و غرفه‌داران شرکت‌کننده در این نمایشگاه موفق به فروش ۵ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان صنایع‌دستی شدند.

به گزارش میراث آریا، علی مستوفیان با اشاره به اینکه نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی به مدت پنج‌ روز از ۳۰ خرداد تا ۳ تیرماه برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه در محل منطقه نمونه گردشگری ملی بش قارداش در شهرستان بجنورد گشایش یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه برپا شد که ۱۲۵ غرفه در اختیار صنعتگران و هنرمندان استان‌های مختلف و ۵۵ غرفه در اختیار صنعتگران خراسان شمالی قرار گرفت.

او تصریح کرد: برپایی تور بجنوردگردی برای صنعتگران غیربومی، اجرای موسیقی سنتی برپایی هفت سیاه‌چادر و یک اوبه ترکمن نیز در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شد.

مستوفیان در پایان خاطرنشان کرد: صنعتگران محصولات صنایع‌دستی در گروه‌هایی از جمله منسوجات سنتی، دست‌بافت‌های داری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی و سفال و سرامیک و... در نمایشگاه صنایع‌دستی عرضه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040900392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha