تلاش برای تأسیس موزه بلدیه اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از همکاری با شهرداری اصفهان به‌منظور تأسیس موزه بلدیه در این شهر تاریخی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز ۱۲ تیرماه، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در نشست مشترک با علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان که با حضور جمعی از مدیران این اداره‌کل در محل عمارت تاریخی باغ زرشک اصفهان برگزار شد از تلاش برای تأسیس موزه بلدیه در این شهر تاریخی خبر داد.

در این نشست، پس از ارائه طرح تأسیس موزه بلدیه اصفهان توسط مسئولان و کارشناسان شهرداری اصفهان، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: کارخانه صنایع پشم اصفهان، یکی از مواریث ارزشمند تاریخ معاصر اصفهان بوده که متأسفانه در ۲ دهه گذشته به دلیل عدم آگاهی مسئولان شهری در آن زمان، رو به نابودی رفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه امروز شهرداری اصفهان قصد دارد عمارت باغ زرشک، تنها عمارت باقیمانده از مجموعه عظیم کارخانه صنایع پشم اصفهان را به موزه بلدیه تبدیل کند، آماده هرگونه همکاری برای تأسیس این موزه هستیم.

او افزود: خوشبختانه همکاران در شهرداری اصفهان توانسته‌اند بیش از ۱۱ هزار سند از ابتدای تأسیس بلدیه در اصفهان از بیش از ۱۰۰ سال قبل گردآوری کنند، که این خود نشان‌دهنده عزم آن‌ها برای کار فرهنگی است و قرار است این اسناد در این موزه به نمایش درآید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha