صدور و تمدید ۶۵۹ مجوز در حوزه صنایع‌دستی گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از صدور و تمدید ۶۵۹ فقره مجوز در حوزه صنایع‌دستی در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ساوری با اشاره به اقدامات سه‌ماهه نخست سال جاری این اداره‌کل در حوزه صنایع‌دستی، گفت: با توجه به اهمیت حوزه صنایع‌دستی در حمایت از کالای ایرانی و بحث اشتغال‌زایی آن و پیگیری‌های انجام‌ شده توسط کارشناسان صنایع‌دستی، از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان خردادماه سال جاری تعداد ۵۰۳ پروانه تولید انفرادی، هفت پروانه تولید کارگاهی و ۱۴۹ کارت شناسایی توسط این معاونت صادر و یا تمدید شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این تعداد مجوز برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند، صادر و تمدید شده است.

او در زمینه نحوه فعالیت‌های کارگاهی و انفرادی اظهار کرد: پروانه تولید انفرادی برای هنرمندانی است که برای خود اشتغال خانگی ایجاد کرده و در کارگاه‌های فعال خانگی خود محصولات صنایع‌دستی تولید و از طریق بازاریابی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسانند.

ساوری گفت: همچنین پروانه تولید کارگاهی اختصاص به آن دسته از هنرمندانی دارد که در کارگاه خود حداقل یک نفر را مشغول به فعالیت کرده و محصولات صنایع‌دستی را به‌صورت عمده تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha