نقش‌آفرینی زنان روستای ورنی‌بافی آن را ملی کرد

الزامات اجرایی روستای ورنی‌بافی در آذربایجان شرقی اعلام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، نخستین نشست هشتمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی به اهتمام معاونت صنایع‌دستی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد و به دنبال این نشست روستای نجف تراکمه استان آذربایجان شرقی به عنوان وستای ملی ورنی بافی ثبت شد. 

از آنجایی که ثبت هر شهر یا روستا نه تنها یک امتیاز بلکه یک مسئولیت محسوب می‌شود، ثبت این روستا نیز مشمول الزامات اجرایی شد که همه استان موظف انجام این وظایف هستند این وظایف شامل برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد کارگاه‌ها و مراکز تولیدی آموزش صنایع‌دستی و اقدامات لازم برای راه‌اندازی مرکز فروش و عرضه صنایع‌دستی با تمرکز بر زنجیره ارزش است. 

نامگذاری میادین و خیابان‌ها متناسب با عنوان ثبتی روستا برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های آموزشی منسجم و ارتقای شرایط وضعیت خانه‌های بوم‌گردی با استفاده از وسایل کاربردی مرتبط با عنوان ثبتی جزو دیگر وظایف تعیین شده است، طراحی لوگوی متناسب با عنوان ثبتی و راه‌اندازی شورای راهبردی در منطقه ساخت و نصب تابلو متناسب با عنوان ثبتی در ورودی روستا به ۲ زبانه به ۲ زبان فارسی و انگلیسی و همچنین تشکیل شورای راهبردی روستای ملی در راستای برنامه‌ریزی برای معرفی و توسعه روستای نجف تراکمه مورد تاکید قرار گرفت. 

اما مزایا و شاخص‌های مثبت روستا در راستای تکمیل این پرونده شامل تمرکز زنان و دختران بر تولید محصولات مرتبط و همچنین تعداد قابل قبول کارگاه‌ها به نسبت جمعیت روستا بود البته اراده و حمایت مسئولان منطقه و سابقه تاریخی قابل توجه نیز جزو عواملی بود که در تکمیل این پرونده به ثبت آن منتج شد.

این نشست با حضور اعضای شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی و مسئولان متولیان استانی برگزار و پرونده روستای نجف تراکمه در استان آذربایجان شرقی به عنوان نامزد ثبت روستای ملی صنایع دستی مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha