قلعه تاریخی ده‌میرزا راین میزبان شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری است

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راین از برپایی صندوق اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در قلعه تاریخی و مسکونی ده‌میرزا خبر داد.

به گزارش میراث آریا، سید وحید طاهری خبر میزبانی قلعه تاریخی و مسکونی ده‌میرزا راین از صندوق رای مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام و گفت: در راستای جلب مشارکتی حداکثری مردم محلی و گردشگران شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در قلعه ده‌میرزا مستقر است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی راین افزود: ضمن دعوت از آحاد مردم و گردشگران برای حضور در حماسه برگزاری انتخابات، مشارکت بالا در انتخابات پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نشان از فهم بالای اجتماعی و سیاسی مردم است.

او ادامه داد: روستای ده میرزا در حدود پنج کیلومتری جنوب شرق راین قرار دارد و 41 خانوار این روستا درون یک قلعه خشتی که حدود صد سال قبل توسط یکی از خان‌های به‌ نام سردار مجلل ساخته شد، زندگی می‌کنند.

طاهری با بیان اینکه در این قلعه که دارای یک ورودی بوده تا حدود ۳۰ سال قبل شب‌ها بسته می‌شده، خاطرنشان کرد: درون این قلعه علاوه بر خانه خان چهار قلعه کوچک‌تر هم وجود دارد که هر قلعه مخصوص یک طایفه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041400674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha