تمام ظرفیت قوه قضائیه در اختیار حفاظت از میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری اصفهان

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان از آمادگی تمامی ظرفیت قوه قضائیه به‌منظور حفاظت از میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز شنبه ۱۶ تیرماه، امیر کرم‌زاده مدیرکل و جمعی از مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در این دیدار گفت: امروز بر همگی ما واجب است تا تلاش کنیم مبنای فکری مدیران جمهوری اسلامی، انقلابی و تعهدی باشد، لذا بر همگی ما واجب است از روزمرگی خود رها شده و با سرعت برای آبادانی میهن گام برداریم.

رئیس‌کل دادگستری اصفهان ادامه داد: حفاظت از میراث‌فرهنگی وظیفه همگی است و ما در این زمینه تکلیف شرعی و اخلاقی داریم، لذا پیشنهاد می‌کنم تا کارگروه مشترک حفاظت از میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری میان دو مجموعه راه‌اندازی شود.

او افزود: تمامی ظرفیت قوه قضائیه در اختیار میراث‌فرهنگی اصفهان است، زیرا معتقدم میراث‌فرهنگی مبین هویت ما است، لذا پیشنهاد می‌کنم تا مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، عضو کارگروه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان شود تا از این طریق بتوانیم به حفاظت از میراث‌فرهنگی یاری‌رسانی کنیم.

جعفری تصریح کرد: ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان از ظرفیت مناسبی برخوردار است تا بتوان از آن طریق از سرمایه‌گذاران گردشگری به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی حمایت کنیم، لذا تمام‌قد از آمادگی لازم برای حمایت از سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برخورداریم.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه بر اساس قانون هفتم توسعه کشور، ظرفیت مناسبی برای توسعه کشور و به‌ویژه استان در حوزه فعالیت‌های این وزارتخانه ایجاد شده، لذا انتظار داریم تا با یاری نهادهای دولتی همچون دادگستری به همه نهادهای دولتی گوشزد کنیم تا به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال حفاظت از میراث‌فرهنگی اصفهان عمل کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: مطابق با برنامه هفتم توسعه کشور می‌توان کل درآمدها از آثار تاریخی را به استان اختصاص داد و این در حالی است که بسیاری از نهادهایی که مالکیت بناهای تاریخی را بر عهده‌دارند همچون اوقاف از توان لازم برای حفاظت از این مجموعه‌های تاریخی برخوردار نیستند.

او افزود: از دادگستری اصفهان انتظار داریم در امر حفاظت از بافت و آثار تاریخی و همچنین حل مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاران گردشگری که برخی از آن‌ها بیش از یک دهه است که دچار مشکل هستند، این اداره‌کل را یاری‌رسانی کنند، همچنین در حوزه آموزشی و پیشگیری از جرایم نیز از آمادگی لازم برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه دفاتر خدمات مسافرتی برخوردار هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041700750
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha