تبدیل روستای باقی‌آباد بندر خمیر هرمزگان به موزه روستایی- صنعتی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: با همکاری بخش خصوصی، بخشی از روستای باقی‌آباد بندر خمیر به یک موزه روستایی- صنعتی تبدیل می‌شود.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی گفت: روستای باقی‌آباد بندر خمیر به دلیل پیشرو بودن در صنعت، موزه‌ای صنعتی و منحصربه‌فرد است که با نظارت مشاوران و کارشناسان میراث‌فرهنگی، طراحی، محوطه‌سازی و المان‌سازی شده و تبدیل به موزه روستایی- صنعتی می‌شود.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به موقعیت استثنایی و دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی روستای باقی‌آباد تصریح کرد: نزدیکی به خور خوران و جنگل‌های حرا، وجود مجموعه‌ای از خودروهای صنعتی قدیمی و همچنین یکی از بزرگ‌ترین آب‌انبارهای استان در این روستا می‌تواند روستای باقی‌آباد را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری تاریخی و طبیعی استان تبدیل کند.

او بیان کرد: تبدیل روستای باقی‌آباد به موزه روستایی- صنعتی باهدف حفظ تاریخ و فرهنگ محلی و همچنین توسعه گردشگری انجام می‌شود.

محسنی تأکید کرد: موزه‌های روستایی صنعتی می‌توانند با نمایش اشیا و اطلاعات تاریخی، صنعت و زندگی روزمره گذشته  را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند و آن‌ها را با گذشته بیشتر آشنا کنند.

روستای باقی‌آباد در پنج کیلومتری شهر بندر خمیر واقع‌ شده و در گذشته در بسیاری از زمینه‌های تکنولوژی مانند برق و انتقال آب از چشمه و آب‌های سطحی، آب‌انبار غیرمتعارف و مهندسی، سد خاکی و پیشرو بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041800831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha