بیش از ۱۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌های گردشگری کرمانشاه اختصاص یافت

رئیس اداره برنامه ریزی، سرمایه‌گذاری و زیرساخت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه از اختصاص ۱۵ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان برای تکمیل زیرساخت‌های تاسیسات گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین خانی گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان یکی از اولویت‌های اداره‌کل است که در سال‌های اخیر به آن توجه ویژه شده است.

رئیس اداره برنامه ریزی، سرمایه‌گذاری و زیرساخت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: استان کرمانشاه با توجه به اینکه از ظرفیت‌های گردشگری بسیار بالایی برخوردار است نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه است.

او تصریح کرد: یکی از اقدامات ما برای حمایت از سرمایه‌گذاران تامین زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های گردشگری است.

خانی گفت: از محل اعتبارات ملی و استانی سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان برای تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز تعدادی از تاسیسات گردشگری استان اختصاص یافته است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و زیرساخت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: این اعتبارات در ۱۳ پروژه و مجتمع‌های خدمات گردشگری، مناطق نمونه گردشگری و قطب‌ها و محورهای گردشگری استان هزینه می‌شود.

او گفت: این پروژه‌ها در شهرستان‌های روانسر، قصرشیرین، کرمانشاه، پاوه، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو و سنقر و کلیایی قرار دارند. این اعتبارات برای احداث راه دسترسی، آب، گاز، دفع فاضلاب، محوطه سازی و روشنایی اختصاص یافته است.

خانی در خاتمه تاکید کرد: پروژه‌های پیشنهادی برای تخصیص منابع از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ نیز احصا شده است که با تخصیص اعتبار اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha