خراسان شمالی ظرفیت توسعه گردشگری مقاومت را دارد

استاد دانشگاه و دبیر گردشگری مقاومت خراسان رضوی گفت: استان خراسان شمالی علی‌الخصوص شهرستان بجنورد ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری مقاومت را دارد.

به گزارش میراث آریا، محمدرضا ارشادی‌نیا روز گذشته ۱۹ تیرماه در نشست هم‌اندیشی گردشگری مقاومت با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی هدف از گردشگری مقاومت را آشنایی نسل امروز و آینده با تاریخ مقاومت ایران خواند و افزود: گردشگری مقاومت به موضوع جهانی است و ابعاد گسترده و وسیعی دارد که با بررسی مکان رویداد، شخصیت‌ها و قهرمانان و توسعه آن، می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

دبیر گردشگری مقاومت خراسان رضوی افزود: در همین راستا نشست‌های مقاومتی متعددی را در استان‌های گیلان فارس، خراسان رضوی و... داشتیم تا بتوانیم گردشگری مقاومت را که نوعی از گردشگری تاریخی و فرهنگی است را به مرحله اجرا برسانیم.

در ادامه این دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به هم‌جواری استان خراسان شمالی با استان خراسان رضوی و عبور سالانه میلیون‌ها مسافر این استان ظرفیت مناسب و سابقه تاریخی موردنیاز برای برنامه‌ریزی و تشکیل میز گردشگری مقاومت را دارد.

علی مستوفیان افزود: ثبت مسجد انقلاب به‌عنوان یکی از مکان رویدادهای مهم در فهرست میراث ناملموس کشور یکی از موضوعات مرتبط با گردشگری مقاومت در استان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042000983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha