عناصر هویت‌بخش باید در روز ملی کرمانشاه برای نسل جوان تبیین شود/ المان‌های هویت‌ساز باید ساخته شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، گفت:در برنامه‌های ۵ مرداد به عنوان روز ملی کرمانشاه باید برنامه‌های فرهنگی به گونه‌ای برگزار شود که عناصر هویت‌بخش کرمانشاهی بودن برای نسل جوان به خوبی تببین شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه جلسه هماهنگی برگزاری روز ملی کرمانشاه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

علی شعبانی در این جلسه گفت: چرا ما دنبال این بودیم که روز کرمانشاه ثبت شود؟ اولا کرمانشاهی‌ها به کرمانشاهی بودن خود افتخار کنند. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: متاسفانه خود کرمانشاهی‌ها هنوز به این خودباوری نرسیده‌اند که جایگاه کرمانشاه چیست.

او تاکید کرد: باید یک مجموعه اقدامات متنوع برای یک هدف بزرگ انجام شود که نسل‌های آینده اهمیت این روز را بدانند.

شعبانی گفت: باید بدانیم که کرمانشاه چه ویژگی‌هایی دارد و نسل‌های آینده چه چیزهایی کرمانشاه را کرمانشاه کرده است‌.

او با بیان اینکه تقویت اعتماد به نفس مردم کرمانشاه و به ویژه نسل جوان از جمله اهداف برنامه‌های فرهنگی روز ملی کرمانشاه باشد، تصریح کرد: باید روح مقاومت و سلحشوری مردم کرمانشاه به جوانان کرمانشاهی با برنامه‌ریزی مناسب و فضاسازی درست منتقل شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: هیچکس در فضای فرهنگی قرار نمی‌گیرد مگر اینکه در فضایی با رویدادهای متداوم فرهنگی قرار گیرد.

او تاکید کرد: ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم بهانه‌ای برای معرفی عناصر هویت بخش در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، لباس، گویش و ... برای بچه‌های کرمانشاهی است.

شعبانی با تاکید بر اینکه یادمان‌ها و المان‌های فرهنگی در سطح استان باید ساخته شود، گفت: تا وقتی المان‌های هویت‌ساز کرمانشاهی در شهر ساخته نشود هیچ کرمانشاهی به هویت خود افتخار نمی‌کند.

همچنین داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به عنوان دبیر جلسه گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌هایی به مناسبت این روز که محوریت آن با سپاه پاسداران بود، برگزار می‌شد که به دنبال آن هستیم سایر دستگاه‌های اجرایی نیز برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این روز استفاده شود.

او افزود: ۵ مرداد به عنوان یک روز مهم در تاریخ کرمانشاه با دفاع مقدس گره خورده است و باید این روز در کشور معرفی شود.

فرمانی گفت: این اتفاق فرصتی برای استان تا نقشی که کرمانشاهیان در هشت سال دفاع مقدس داشتند به خوبی معرفی شود. امیدواریم صدا و سیما بتواند این روز در سطح کشور برنامه‌هابی را تدارک ببینند که کرمانشاه به خوبی معرفی شود.

مکاتبه با امامان جمعه در سطح کشور برای پرداختن به این موضوع، برگزاری برنامه‌ای در یادمان شهدای مرصاد، کلنگ‌زنی برنامه یادمان شهدای عملیات مرصاد در این روز، ارتباط مستقیم با شبکه‌های سراسری در سه برنامه، تهیه گزارش‌های تولیدی و مستند، برگزاری تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس، اجرای زنده نقاشی خیابانی، چاوشی خوانی، موسیقی و نواحی محرم، رونمایی از کتاب، اجرای برنامه فرهنگی در پل طبیعت تهران و .... بخشی از برنامه‌های پیشنهادی این روز بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042001022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha