مادر محور وحدت و انسجام خانواده در ایران است/ زنان در مواقع بسیاری باعث تغییر مسیر تاریخ شده‌اند

سرپرست استانداری ضمن حضور در آیین معرفی ۲۴ بانوی تأثیرگذار آذربایجان‌شرقی در دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان، زنان را باعث تغییر مسیر تاریخ در بسیاری از برهه‌ها عنوان کرد.

به گزارش میراث آریا، تراب محمدی روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در حضور در آیین معرفی ۲۴ بانوی تأثیرگذار آذربایجان‌شرقی در دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان گفت: زنان در مواقع بسیاری باعث تغییر مسیر تاریخ شده‌اند، حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) از جمله بانوانی بودند که از صدر اسلام بر طی کردن مسیر اسلام اهتمام ورزیدند و اگر تلاش آن‌ها نبود، به طور قطع تاریخ اسلام و حتی دنیا تغییر می‌کرد.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امروز استقلال ایران، مدیون زنانی است که شجاعانه و ایثارگرانه قدم در راه اسلام گذاشتند. تاثیر زنان امروزی بیشتر از گذشته است که به همین دلیل استکبار جهانی و سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آن‌ها سعی بر این دارند تا زنان و بانوان جهان سوم به خصوص شیعه و کشور ایران را به سوی تباهی بکشانند.

او با اشاره به رشد بانوان در تمامی عرصه‌های دوران بعد از انقلاب، افزود: استکبار جهانی به دنبال به انحراف کشاندن این عنصر مهم و ارزشمند است تا زنان ما را مانند زنان جامعه خود به کالا تبدیل کند.

محمدی تصریح کرد: پیش از انقلاب تنها ۱۵ درصد از جمعیت پزشکان را زنان تشکیل می‌دادند اما که اکنون بیش از ۴۰ درصد پزشکان کشور، زن هستند و حتی ۵۵ درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور را دختران شامل می‌شوند

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی گفت:استکبار جهانی همواره در تلاش است تا نام مقدس مادر را از زندگی مردم و خانواده‌ها حذف کند اما مادر در ایران، محور وحدت و انسجام خانواده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: زن در جامعه نقش ارزشمندی دارد که اگر این نقش فراموش شود، در عرصه‌های زیادی با ضرر و زیان مواجه خواهیم شد.

زهرا کوهی با اشاره به دایره اثرگذاری بالای زن در جامعه، افزود: ۲۲ درصد بانوان دارای شغل رسمی هستند اما بخش قابل توجهی از زنان جامعه نیز به عنوان فعال فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و کارآفرین فعالیت دارند.

او با اشاره به دومین کنگره بانوان تاثیرگذار در استان، گفت: حدود هزار و ۷۰۰ نفر از بانوان موفق استان در سایت کنگره ثبت نام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042101037
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha