آموزش همیاران میراث‌فرهنگی در شهرستان انار آغاز شد

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان انار از آغاز طرح آموزش نونهالان و خردسالان برای فرهنگ‌سازی تحت قالب طرح همیاران میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محسن منصورآبادی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نظر به اوقات فراغت تابستان و حضور کودکان و نوجوانان شهرستان انار در کانون پرورش فکری، امضا تفاهم‌نامه با کانون پرورش فکری در راستای آموزش برای تشکیل گروه همیاران میراث‌فرهنگی و میراث‌بانان خردسال و کودک انجام شد.

رئیس میراث‌فرهنگی انار افزود: در این طرح به دنبال آن بوده تا با فرهنگ‌سازی و آموزش کودکان و نوجوانان به کمک کارشناسان میراث‌فرهنگی و همکاری کانون پرورش فکری آموزش کودکان، نونهالان و نوجوانان در آشنایی با میراث‌فرهنگی، شناساندنآثار تاریخی و اهمیت حفظ آثار تاریخی و فرهنگی انجام شود.

او اظهار کرد: در انجام این تفاهم‌نامه بازدید هفتگی یک تا دو بار کودکان و نوجوانان از اماکن تاریخی و فرهنگی پیش‌بینی شده تا در محل آثار تاریخی ضمن معرفی اثر اهمیت حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی در قالب فرهنگ‌سازی بلندمدت آموزش داده شود.

منصورآبادی در ادامه بیان کرد: تاکنون و از ابتدای تابستان ۱۴۰۳ چهار بازدید با حضور بیش از ۲۵ نونهال و کودکان از اماکن تاریخی انجام گرفته است.

رئیس میراث‌فرهنگی انار در پایان خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری و آموزش تولید صنایع‌دستی از برنامه‌های اجرایی تفاهم‌نامه منعقد شده برای اجرا در آینده‌ای نزدیک است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042301120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha