اولین شورای راهبردی پایگاه میراث ملی معبد داش کسن شهرستان سلطانیه تشکیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از تشکیل هیئت راهبردی پایگاه میراث ملی معبد داش کسن شهرستان سلطانیه به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در تمام موضوعات این پایگاه خبر داد. 

به گزارش میراث آریا، سید سعید صفوی ظهر روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ در کتابخانه روستای ویر شهرستان سلطانیه اظهار کرد: با توجه به ابلاغ اساسنامه جدید همه پایگاه‌های میراث ملی باید دارای هیئت راهبردی باشند، بنابراین هیئت راهبردی معبد داش کسن شهرستان سلطانیه با ابلاغ احکام اعضای تشکیل و آغاز به کار کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تشکیل هیئت راهبردی پایگاه ملی داش کسن شهرستان سلطانیه را اقدامی مهم برای سامان‌دهی به شرایط این مکان عنوان کرد و افزود: اولین جلسه هیئت با طرح موضوعاتی از جمله ایجاد موزه سنگ در محوطه داش کسن، افزایش پرسنل، انتقال آب شرب وبرق سه فاز جهت نورپردازی محوطه و غیره تشکیل شد. 

او به عنوان رئیس هیئت راهبردی داش کسن، مدیر پایگاه میراث ملی داش کسن به عنوان دبیر، سه فرد متخصص و مطلع از موضوعات پایگاه به عنوان اعضای حقیقی، معاون میراث فرهنگی، فرماندار، بخشدار بخش مرکزی و دهیار روستای ویر نیز به عنوان اعضای حقوقی هیئت راهبردی پایگاه میراث ملی معرفی شدند. 

صفوی با تأکید بر افزایش اعتبارات و تخصیص بیشتر به مسئولیتهای هیئت راهبردی پایگاه اشاره کرد و افزود: این هیئت به صورت ماهانه تشکیل جلسه خواهد داد و نقش مهمی در اتخاذ تصمیمات لازم جهت برنامه‌های راهبردی درازمدت و سالیانه و انجام وظایف در حیطه‌های پژوهشی و تحقیقی و راهبردری دارد و اعتبارات لازم و ابعاد برنامه‌ها را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042401181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha