ایجاد خانه خلاق و فناورانه صنایع‌دستی استان در خانه تاریخی عظیمی‌نژاد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: خانه خلاق صنایع‌دستی در خانه تاریخی خانه تاریخی عظیمی‌نژاد ایجاد می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی گفت: با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، پروژه‌ها و مراکز فناورانه‌ و خلاق شهر اراک بازدید شد تا این شهر از دستاوردهای نوآورانه و خلاق فناوران خود بهره بیشتری ببرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در این بازدیدها خانه قنبری، ساختمان قلعه وکیل و خانه عظیمی‌نژاد به منظور تاسیس خانه خلاق در رشته‌های صنایع‌دستی بازدید شد.

مرادی نراقی  با اشاره به اینکه خانه تاریخی عظیمی‌نژاد به منظور تاسیس خانه خلاق صنایع‌دستی در نظر گرفته شد، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم هنرمندانی را که از خلاقیت لازم در حوزه صنایع‌دستی بهره می‌برند، شناسایی کرده و در عرصه‌های ملی از آن‌ها استفاده کنیم.
▪️او تاکید کرد: خانه‌های خلاق، می‌توانند از طریق آموزش تخصصی و مستمر، مسیر رشد هنرمندان صنایع‌دستی را هموارتر کنند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: خانه خلاق، همان‌گونه که از نام آن پیدا است، خانه و پلتفرمی برای استقرار و رشد حوزه‌های فرهنگی، علوم انسانی، فرهنگ و هنر، استارت آپ‌ها و شرکت‌های خلاق مرتبط با فناوری‌های نرم و هویت‌ساز است.

او ادامه داد: این مراکز رشد، محیط‌های هستند که در آن هنرجویان به دور از دغدغه‌های مالی و ریسک‌های ورود ناگهانی به بازار کار، بتوانند حین تحصیل در فضای کار اشتراکی  مراکز رشد مستقر شوند و مسیر توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های خلاق در حوزه‌های یاد شده هموار خواهد شد.

او آموزش مهارت‌های عملی مورد نیاز هنرجویان در حین آموزش و فراهم آوردن زمینه‌ اشتغال آنان را از الزامات دانست و ابراز امیدواری کرد که این مراکز می‌توانند مسیر تبدیل خلاقیت به نوآوری را تسهیل کند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403042401203
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha