بررسی ۶ درخواست تغییر کاربری از گردشگری به سایر کاربری‌ها در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از بررسی ۶ درخواست تغییر کاربری از گردشگری به سایر کاربری‌ها در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، آرمان وطن‌دوست روز یک‌شنبه ٢٤ تیرماه ١٤٠٣ در جلسه کمیته فنی گردشگری استان که با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد، گفت: در این جلسه ٦ درخواست از شهرهای سنندج، سقز، قروه و دهگلان برای تغییر اراضی دارای کاربری گردشگری به کاربری مسکونی و سایر کاربری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به کمبود سرانه‌های گردشگری و تفریحی در شهرهای مذکور به ویژه سنندج اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی گردشگری به سایر کاربری‌ها مشروط به بررسی‌های کارشناسی و وجود زمین‌های بلامعارض و انجام مطالعات بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهرهای یاد شده است.

او با تاکید بر حفظ اراضی دارای کاربری گردشگری و حمایت از مالکان برای ایجاد فضاها و مکان‌های گردشگری و تفریحی در قالب طرح‌های متنوع افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند به توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

وطن‌دوست یادآور شد: امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه و هم‌چنین جلب مشارکت همگانی، بیش از پیش شاهد رشد صنعت گردشگری در استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042501260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha