تامین زیرساخت‌‎های پروژه‌های گردشگری مشگین‌شهر اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های گردشگری مشگین‌شهر در مراحل آخر هستند تامین زیرساخت‌های این پروژه‌ها در حال انجام است.

به گزارش میراث آریا، حسن محمدی ادیب در جلسه با نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های متعددی در حوزه گردشگری مشگین‌شهر در حال اجراست که تامین زیرساخت‌های این پروژه‌ها از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: پروژه برق‌رسانی و افزایش توان برق مجموعه‌ها و پروژه‌های گردشگری برای 6 پروژه با اعتبار 70 میلیارد ریال اخیرا آغاز شده که یکی از اقدامات در حوزه زیرساخت‌ها است.

او با اشاره به اهمیت محوطه باستانی شهر یئری و اقدامات صورت گرفته برای این محوطه، تاکید کرد: تعیین عرصه و حریم محوطه باستانی شهر یئری به عنوان یک اقدام ضروری امسال انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در روستای پیرازمیان و در محوطه شهر یئری اقدامات لازم را برای توسعه گردشگری منطقه و معرفی بیشتر محوطه باستانی انجام دهیم.

محمدی ادیب ادامه داد: تهیه پرونده ثبت جهانی کوه سبلان یکی دیگر از اقداماتی است که به عنوان یک اثر چند وجهی آغاز شده و ثبت این اثر علاوه بر منظر طبیعی آن می‌تواند در معرفی منظر تاریخی، فرهنگی و سایر ویژگی‌های منطقه، به ویژه در شهرستان مشگین‌شهر موثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042801393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha