آغاز فعالیت ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در کردکوی گلستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردکوی در غرب گلستان از آغاز به کار ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدطه عسگری روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ از بهره‌برداری۲ اقامتگاه بوم‌گردی در کردکوی خبر داد و گفت: دو اقامتگاه بوم‌گردی شاه‌نشین بالاجاده و ماه منیر قلندر آیش کردکوی با هزینه‌ کردی بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال شروع به کار کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردکوی در ادامه افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و افزایش اقامت در این اماکن می‌تواند در توسعه گردشگری، حفظ فرهنگ غنی و میراث‌فرهنگی، همچنین  معرفی و رونق بازار صنایع‌دستی شهرستان نقش مؤثری ایفا کند؛ و با تغییر مقاصد گردشگری علاوه برافزایش گردشگری شهرستان، زمینه معرفی و حفظ آداب، رسوم و سنت‌های اصیل بومی منطقه را فراهم آورد.

او با اشاره به ویژگی‌های این پروژه بوم‌گردی تصریح کرد: اقامتگاه بوم‌گردی ایجادی شاه‌نشین بالاجاده با سرمایه‌گذاری سرکار بتول بهرامی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بااعتبار بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال در عرصه‌ای به مساحت ۲۰۰مترمربع و چهار واحد ۲۵ متری ایجادشده و زمینه اشتغال برای ۳ نفر به صور مستقیم  فراهم کرده است.

عسگری بیان کرد: اقامتگاه تبدیلی ماه منیر با حجم سرمایه‌گذاری ماه منیر مهدوی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بااعتبار بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال در یک واحد در روستای قلندر آیش واقع شده است و زمینه اشتغال برای ۲ نفر را به‌طور مستقیم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043001501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha