۵۰ میلیارد ریال، هزینه آبیاری نهال‌های جوان جنگل‌های هیرکانی گلستان است

رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی، منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای آبیاری نهال‌های جوان زیرپوشش طرح کاشت یک میلیارد درخت در جنگل‌های هیرکانی این استان نیاز است.

به‌گزارش میراث‌آریا، رسول مقسم روز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری النگدره گرگان، گفت: این اعتبار برای پوشش ۵۰۰ هکتار عرصه جنگلی احیاشده استان است که باید هرچه زودتر برای آبیاری نهال کاشته شده عرصه‌های جنگلی در فصل تابستان جذب شود.

رئیس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی، منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به این‌که مراقبت و آبیاری نهال‌های کاشته شده در عرصه‌های جنگلی استان بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری است، خاطرنشان کرد: در نخستین سال اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در کشور، سهم نهال‌کاری در عرصه‌های جنگلی استان در قالب احیا و غنی‌سازی جنگل‌های هیرکانی، ۳۸۷ هکتار نهال‌کاری از گونه‌های پهن و سوزنی‌برگ بود که تاکنون ۷۰ درصد آن زیرپوشش طرح نهال‌کاری از گونه‌های پهن‌برگ شامل «بلوط، ون و افرا» رفته است.

او گفت: مناطق اجراشده طرح احیا و غنی‌سازی جنگل‌های هیرکانی استان گلستان شامل «قربان‌دره» مراوه‌تپه، «عرب‌کلو و خسروآباد» گالیکش، «قلعه قافه» مینودشت و «جوزچال» رامیان است.

مقسم یادآور شد: ۳۰ درصد باقی‌مانده از طرح جنگل‌کاری در جنگل‌های هیرکانی استان گلستان در فصل زمستان سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043101571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha